BonAir
بن ایر

میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته؛

طرفداران كلپورگان در سوئد، جابه جایی معاونان در سازمان میراث

طرفداران كلپورگان در سوئد، جابه جایی معاونان در سازمان میراث

بن ایر: معرفی محصولات فرهنگی ایران در اكسپوی چین، رفتن معاون گردشگری از سازمان میراث فرهنگی، تبلیغ سفال كلپورگان در سوئد توسط بلوچ ها همچون خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.


به گزارش بن ایر به نقل از مهر، در این هفته كانون جهانگردی و اتومبیلرانی به سفارش سازمان میراث فرهنگی و سفارت خانه ایران در چین در نمایشگاهی با عنوان محصولات فرهنگی در شهر شیان چین شركت كرد و از هنرمندان صنایع دستی كشور خواست تا در آن شركت نمایند بعضی از شركت های فعال در حوزه اطلاع رسانی گردشگری هم در این برنامه حضور داشتند. ایران در این نمایشگاه پایون ویژه داشت و از هنرمندان موسیقی هم دعوت شده بود تا برنامه اجرا كنند. این نمایشگاه بهانه ای بود تا ایران بار دیگر به مردم شهر دیگری از چین معرفی شود. در این هفته همینطور مصطفی شفیعی شكیب عضو جامعه تورگردانان ایران به خبرنگار مهر اظهار داشت: چینی هایی كه در ایران تحصیل می كنند و یا در آموزشگاهها زبان فارسی یاد می گیرند با ویزای توریستی وارد ایران می شوند و به راحتی بعنوان راهنما فعالیت می نمایند و تور گردشگری راه می اندازند حتی تور آژانسهای گردشگری را هم جذب می كنند. تنها به این دلیل كه زبان چینی و فارسی می دانند. آنها بدون اینكه هماهنگی های لازم را برای اجرای این تورها انجام دهند، تور وارد كشور كرده و ماشین و هتل اجاره می كنند. این فعال در عرصه تورهای ورودی به كشور بیان كرد: خوب است كه چینی ها به ایران بیایند چون بخش زیادی از گردشگر های جهان را تشكیل می دهند اما به شرط آنكه سفرشان به ایران سودی به حال ما داشته باشد نه اینكه خودشان برنامه سفرشان را تنظیم كنند و بروند مگر زمانی كه ایرانیان به چین می روند نباید در قالب گروه سفر كنند و آژانس چینی هم در جریان باشد و حتی راهنما داشته باشند پس چرا ما این سخت گیری ها را برای آنها انجام نمی دهیم. مسافران هتلها كم شدند جمشید حمزه زاده رئیس جامعه هتلداران كشور هم در این هفته درباره افزایش نرخ هتلها كه هر سال اوایل مهر ماه انجام می شود، به خبرنگار مهر اظهار داشت: هر سال هتلها اول مهر می توانند طبق دستورالعمل افزایش نرخ داشته باشند اما امسال مشكلات ما آنقدر زیاد است كه با افزایش نرخ هم حل نخواهد شد. هتلدار هر اندازه هم كه نرخ را بالا ببرد باز هم این افزایش نرخ نه به اندازه سال قبل خواهد رسید و نه جبران هزینه ها را خواهد نمود چون هزینه های مصرفی و تمام شده سه برابر شده است. وی افزود: اكنون خیلی از هتلها به مسافران تخفیف می دهند و این طور نیست كه همه هتلداران از اول مهر افزایش نرخ داشته باشند ما هر سال یك بار در فصل پیك افزایش نرخ داشتیم اما شاید مهر ماه این افزایش اعمال نشود و یا زمان آن تغییر كند چون شرایط به گونه ای نیست كه با افزایش نرخ، مسافر به هتل برود. همین الان هم با كاهش مسافر رو به رو شده ایم. حمزه زاده اظهار داشت: جز چند هتل در شهرهای توریستی كه تعداد آنها هم زیاد نیست بقیه هتلها طبق آنچه كه گزارش می دهند با كاهش زیاد مسافر نسبت به سال پیش رو به رو شده اند. بنابراین خیلی از هتلها مبادرت به تعدیل نیروی انسانی شاغل در هتلها كرده اند و یا فوق العاده شغل كه به كارمندان داده می شد را حذف و یا هزینه ها را كنترل كرده اند. چندروز تكذیب نتیجه نداد چند روز پیش محمد محب خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در گفتگویی با خبرنگار مهر رفتنش از این سازمان را تایید نمود اما روابط عمومی این سازمان این خبر را تكذیب كرده و به دنبال آن مصاحبه هایی با افراد مختلف در تحسین و تأیید و قدردانی از معاون گردشگری در سایت اطلاع رسانی این سازمان منتشر نمود تا اینكه در این هفته علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی حكم محمد خیاطان را بعنوان سرپرست معاونت گردشگری این سازمان امضا كرد.

خیاطان هم مانند محب خدایی از تیم مونسان است كه از جزیره كیش به این سازمان آمده است. خیاطان كه قبل از این مشاور مدیرعامل كیش بوده اكنون هم سرپرست معاونت گردشگری می باشد و هم معاونت توسعه مدیریت این سازمان. مجتمع آبگینه در تهران راه اندازی می شود این هفته یك خبر در حوزه صنایع دستی تهران درباره تولید مجتمع آبگینه در حوالی تهران بود كه درباره آن محمد انشایی معاون صنایع دستی استان تهران اظهار داشت: اخیرا شهردار تهران در جاده تهران كرج نزدیك رودخانه كن واقع در منطقه ۹ تهران كلنگ احداث یك مجتمع فروشگاه و مركز عرضه آبگینه و صنایع دستی شیشه را زده است و قرار شده تا آخر سال این مجتمع راه اندازی شود. در این مجتمع پیش بینی برای احداث پاركینگ، مركز تولید، فروشگاه، كارگاه و... شده است. وی افزود: اگر این منطقه توریستی شود، مردم هم می توانند از این مجتمع دیدن كنند و با تحویل دادن شیشه های زائد و بازیافتی، صنایع دستی شیشه ای دریافت نمایند این سیاستی است كه شهرداری در پیش گرفته تا بازیافت شیشه را در همان محدوده هم انجام دهد. قبل از این بعضی از هنرمندان نسبت به جانمایی و طراحی این مجتمع ایراداتی مطرح كرده بودند همچون جانمایی كارگاهها با موتورخانه و.... تبلیغ سفال كلپورگان توسط سوئدی ها مدیركل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بعضی از افراد تحصیل كرده، قضات و یا حتی افراد سفارتخانه ایران در سوئد بلوچ هستند و سفال كلپورگان را هم به سوئدی ها شناسانده و مبلغ این هنر شده اند علیرضا جلال زایی به خبرنگار مهر اظهار داشت: سفال كلپورگان یكی از برندهای استان سیستان و بلوچستان است كه اخیرا جهانی و بلد شده است و صادرات آن را كه تابحال چمدانی و سفارشی بوده است را تغییر داده ایم و صنعتگران را هم شناسنامه دار كرده ایم بعنوان مثال صنعتكاران سفال را با سوزن دوز جدا كردیم تا بدانیم كه تعداد صنعتگر داریم و باید چقدر صادرات داشته باشیم همینطور سایتی هم به سه زبان طراحی شده كه در آن دسترسی مردم را برای خرید محصولات صنایع دستی استان فراهم نموده ایم با این اقدام دست دلالانی كه سبب می شدند جنس از تولیدكننده با قیمت پایین خریداری شده و به قیمت گزاف فروخته شود را كوتاه نماییم. وی افزود: سفال كلپورگان بیشتر از سمت كشورهای اروپایی مانند سوئد بلژیك استرالیا و كشورهای عربی مورد استقبال قرار می گیرد.

1397/06/25
14:16:26
5.0 / 5
4314
تگهای خبر: توریست , خرید , سفر , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲