BonAir
بن ایر

در گزارش بن ایر مطرح شد

ایرلاینهای خارجی پول بلیت مسافران ایرانی را بطوركامل برمی گردانند

ایرلاینهای خارجی پول بلیت مسافران ایرانی را بطوركامل برمی گردانند

به گزارش بن ایر سخنگوی سازمان هواپیمایی كشوری اظهار داشت: باآنكه ایرلاین های خارجی تابع قوانین یاتا هستند، اما با آنها برای استرداد وجه بلیت بدون كسر كنسلی به مسافران ایرانی به توافق رسیده ایم.



به گزارش بن ایر به نقل از مهر، روز گذشته حرمت الله رفیعی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافری و گردشگری در یک برنامه تلویزیونی در شبکه خبر از در اختیار ایرلاین ها بودن ۴۰۰ میلیارد تومان پول بلیت مردم و عدم استرداد آنها به دنبال کنسلی پروازهای داخلی و خارجی با شیوع کرونا، از جانب شرکت های هواپیمایی اطلاع داد.
وی اضافه کرد: بر مبنای مطالعات صورت گرفته ۴۰۰ میلیارد تومان پول مردم در اختیار ایرلاین ها است و بخش زیادی از این مبلغ هم در اختیار هتل های داخلی و خارجی قرار دارد و مردم نمی توانند پول هایشان را پس بگیرند و از طرفی هم دفاتر هواپیمایی توان پرداخت این مبالغ را ندارند.
به گفته رفیعی، حدود ۴ ماه است که پول هایی از مسافران برای فروش بلیت دریافت شده و با وجود آنکه در حساب ایرلاین های خارجی مبالغ سنگینی وجود دارد، اما به نظر می آید آنان قصد بازگرداندن این پول ها را ندارند و آنها در این مدت با پول مردم بازی و کاسبی کرده اند و مردم مبالغ سنگینی را برای انجام سفر، ماه ها پیش پرداخت کرده بودند، اما به علت شرایط کرونا خیلی از این سفرها لغو شده است و این ایرلاین های خارجی قصد بازگرداندن این مبالغ را ندارند.
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی: اغلب ایرلاین های داخلی، تسویه کرده اند
مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی هم در این حوزه اعلام نمود: شرکت های هواپیمایی داخلی با وجود آنکه با کمبود نقدینگی مواجه بودند تلاش کردند، نسبت به پرداخت پول بلیت مسافر اقدام نمایند. در این راستا اغلب شرکت های هواپیمایی داخلی نسبت به استرداد پول بلیت پروازها به آژانس ها اقدام نمودند.
اسعدی سامانی افزود: آژانس های طرف قرارداد با شرکت های هواپیمایی به صورت دوره ای ۱۵ روزه تا یک ماهه فروش خویش را با شرکت های هواپیمایی تسویه می کنند. ازاین رو همیشه مبلغی پول مربوط به شرکت های هواپیمایی پیش آژانس ها، هست که از این محل می توانند نسبت به استرداد بلیت، اقدام نمایند.
سخنگوی سازمان هواپیمایی: انجمن صنفی دفاتر گردشگری، فهرست مطالبات آژانس ها از ایرلاین ها را عرضه نکرد
رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این ادعای رئیس انجمن صنفی دفاتر گردشگری خاطرنشان کرد: رقمی که آقای رفیعی اعلام نموده، واقعیت ندارد به خصوص که هم پول بلیت سفرهای داخلی، هم خارجی و هم هزینه بلیت و تور هم در این برآورد انجمن صنفی دفاتر گردشگری لحاظ شده است؛ در حالیکه سازمان هواپیمایی صرفا مسئول استرداد پول بلیت شرکت های هواپیمایی داخلی به مسافرانی است که به دنبال کرونا، مبادرت به ابطال پرواز کرده اند و هزینه تور و هتل با خود آژانس هاست.
وی افزود: ما از آقای رفیعی خواستیم تا به تفکیک هر آژانس، میزان مطالباتی که از شرکت های هواپیمایی دارند را به سازمان هواپیمایی کشوری عرضه دهد؛ اما تا کنون چنین لیستی به دست ما نرسیده است.
سخنگوی سازمان هواپیمایی درباره ادعای رئیس انجمن دفاتر گردشگری در خصوص تجارت شرکت های هواپیمایی با پول بلیت مردم اظهار داشت: شرکت های هواپیمایی داخلی اکثراً هزینه بلیت پروازهای کنسل شده در اثر انتشار کرونا را با مسافران و آژانس ها تسویه کرده اند و به جز یکی دو شرکت که آنها هم در حال تسویه هستند، پولی از مردم نزد ایرلاین ها باقی نمانده است.
وی درباره استرداد پول بلیت پروازهای لغو شده از جانب شرکت های هواپیمایی خارجی به مسافران بدون کسر هزینه کنسلی، تاکید کرد: علیرغم آنکه شرکت های هواپیمایی خارجی در چنین مواردی تابع قوانین یاتا (انجمن بین المللی شرکت های هواپیمایی) هستند، با این وجود سازمان هواپیمایی کشوری با این ایرلاین ها توافق کرده تا آنها هم پول بلیت مردم را بدون کسر خسارت، مسترد کنند که این توافق از جانب سازمان هواپیمایی کشوری همچنان در حال پیگیری است.

1399/02/10
23:36:04
5.0 / 5
1299
تگهای خبر: پرواز , خدمات , سفر , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳