BonAir
بن ایر

پورفرج مطرح كرد؛

چین و روسیه بازارهای هدف تورگردانان ایرانی

چین و روسیه بازارهای هدف تورگردانان ایرانی

رییس جامعه تورگردانان ایران اظهار داشت: بازار هدف گردشگری ما پس از چین، روسیه است بنا بر این در نظر داریم همانطور که در چین آغاز به بازاریابی کردیم، در روسیه نیز ایران را معرفی نماییم.



به گزارش بن ایر به نقل از مهر، ابراهیم پورفرج رییس جامعه تورگردانان ایران در یک گفتگوی مجازی درباره موضوعات مختلفی همچون آینده شرکت های مسافرتی ایرانی در پساکرونا صحبت کرد و اظهار داشت: هم اکنون ۲۵۰ شرکت تورآور عضو جامعه تورگردانان ایران هستند. ما موفق شدیم تا تعداد زیادی توراپراتور را گردهم بیاوریم این شرکتها می کوشند تا گردشگران را به ایران بیاورند.
وی اظهار داشت: دولت وظیفه دارد ایران را در بازارهای گردشگری تبلیغ کند اما این کار را انجام نمی دهد. آخرین بار پیش از کرونا روی بازار چین کار کردیم و تمام هزینه هایش را دادیم معتقدیم باید خودمان برویم و در کشورهایی که بازار هدف ما هستند، تبلیغ کرده و خودمان را معرفی نماییم. بنا بر این در نمایشگاه های اسپانیا و آلمان نیز حضور پیدا خواهیم کرد و در نظر داریم همانطور که ما در چین شرکت کردیم، از آژانس های چینی نیز بخواهیم که به ایران بیایند.
رونمایی از پلت فرم گردشگری سلامت
پورفرج بیان کرد: بازارهای هدف ما جز چین، کشور روسیه خواهد بود. ما برای روسیه برنامه داشتیم اما به سبب شیوع ویروس کرونا نتوانستیم آنرا به نتیجه برسانیم. بازارهای جدید ما تعریف شده است. روابط ایران با روسیه از نظر سیاسی خوب بود اما ارتباط مردمی بین کشورها زیاد نیست و مردم روسیه ما را نمی شناسند. قرار نیست روسیه ما را بشناسد ما باید برویم و در آنجا خودمان را معرفی نماییم. بنا بر این طرحی تهیه کرده و ارائه دادیم که با کدام کشورها چه برنامه هایی داریم تا برخی از توراپراتورها را به ایران بیاوریم. بنا بر این با معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در این هفته جلسه ای خواهیم داشت و برنامه ریزی می نماییم تا این اقدام برای سال آینده اجرائی شود.
این تورگردان بیان کرد: در دوران کرونا پلتفرمی را با موضوع گردشگری سلامت تهیه کردیم تا مانع دلالان سلامت شویم. این پلت فرم به زودی رونمایی می شود و در آن پزشکان و بیمارستان ها و خدمات پزشکی تعریف شده است. ما در ایران پزشکان خوبی داریم این امتیازی است که حتی از اروپا افراد را به ایران می کشاند. هزینه ای که برای یک کار جراحی در ایران می شود بسیار کمتر از کشورهای دیگر است. این هم باز یک مزیت رقابتی بشمار می رود.
پورفرج درباره میانگین درآمد حاصل از ورود توریست اظهار داشت: تا پیش از کرونا بین هزار تا هزار و ۲۰۰ یورو هزینه سفر هر توریست به ایران بود. حالا پس از کرونا من معتقدم که باید این رقم یا ثابت بماند یا پایین بیاید چون این یک مزیت رقابتی برای ما می شود. در آن صورت وقتی عده ای از گردشگران به ایران آمدند می توانیم قیمت را بالا ببریم می توانم بگویم که بیشتر تورگردانان هم اکنون دنبال افزایش قیمت و جبران خسارت در زمان کوتاه نیستند بلکه می خواهند توریست به ایران بیاید و این روند ادامه پیدا کند.
وام ۱۲ درصدی اشتباه دولت قبل بود
وی درباره وام ۱۲ درصدی کرونا نیز اظهار داشت: وام ۱۲ درصدی اشتباه دولت گذشته بود. به همه گفتند بروید وام ۱۲ درصدی بگیرید. نگفتند که چه کسی از چه قشری گرفتار لطمه شده و آنها این وام را بگیرند. تنها برای رفع تکلیف یک وام ۱۲ درصدی بخشنامه کردند و به اتمام رسید. اصلاً بررسی نکردند که کدام صنف و تشکل در دوران کرونا لطمه دید. برخی این وام را گرفتند و مقروض تر شدند. برخی از آژانس داران گفتند ما سال قبل وضعیت بهتری داشتیم وام را گرفتیم و امسال می گویند پس بدهید درحالی که امسال وضعیت بدتری نسبت به سال قبل داریم. بسیاری از همکاران ما از این وام استقبال نکردند. این وضعیت را برای معاون گردشگری سابق تشریح کردیم او هم پیگیر شد اما کسی گوش نکرد بنا بر این نتیجه ای نگرفتیم.
این تورگردان درباره استفاده از ظرفیت بازی های جام جهانی قطر توسط ایران نیز اظهار داشت: گفتمان درباره استفاده از این ظرفیت شروع شده است. هنوز زمان زیادی داریم. می توانیم برای شرکت کنندگان در این بازی ها بین دو بازی اگر فاصله یک هفته ای وجود داشته باشد، برنامه ریزی کرده و آنها را به سمت کیش جذب نماییم. منتها دولت ایران و قطر باید دراین زمینه با یکدیگر صحبت کنند تا مطابق با آن بدانیم از چه ظرفیت هایی می توان استفاده نمود.
پیشنهاد به دولت برای حفظ نیروی انسانی متخصص
پورفرج درباره نیروهای انسانی از دست رفته به سبب ورشکستگی آژانس ها نیز اظهار داشت: بسیاری از شرکت ها، مجبور به تعدیل نیروهای انسانی شدند. ما از این مساله بسیار ناراحت هستیم. ما برای نیروی انسانی خودمان زحمت کشیدیم. آنها چندین سال تجربه اندوخته بودند. به دولت پیشنهاد کردیم و گفتیم این نیروی انسانی که بخش مهمی از صنعت گردشگری هستند، بعد از آن که بیکار شدند باید بیمه بیکاری بگیرند. بجای این کار ۵۰ درصد از حقوق شأن را دولت بپردازد تا هم به نفع دولت باشد و هم ما بتوانیم نیروی انسانی خودمان را داشته باشیم اما دولت در دوران کرونا با ما همراه نبود. تصور کنید نیرویی که ۲۰ سال کار بازاریابی برای ما انجام داده را چگونه بیکار نماییم. ما می خواهیم نیروی انسانی کارآزموده مان را باردیگر برگردانیم.
وی درباره مسترکارت برای توریستهای خارجی نیز اظهار داشت: اگر ویزاکارت یا مستر کارت در ایران راه اندازی می شد، می توانستیم بگوییم هر توریست بجای ۱۰۰۰ یورو می تواند دو تا سه هزار یورو خرج کند. هم اکنون توریستهای خارجی به خاطر این که پول نقد باید با خودشان همراه داشته باشند، نمی توانند سوغات زیادی بخرند. در حقیقت پول زیادی همراه خودشان نمی برند اما اگر این کارت ها در ایران وجود داشت و مشکلات بانکی در این خصوص نداشتیم میزان هزینه کرد آنها نیز چند برابر می شد.

1400/09/15
22:28:23
5.0 / 5
212
تگهای خبر: توریست , خدمات , سفر , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳