BonAir
بن ایر

مدیر مركز خدمات تخصصی پژوهشكده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی تشریح كرد

اقدامات پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی در نمایشگاه گردشگری تهران

اقدامات پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی در نمایشگاه گردشگری تهران

به گزارش بن ایر، خراسان رضوی مدیر مرکز خدمات تخصصی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی اظهار داشت: یکی از مهم ترین اقدامات در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران، عرضه پژوهشها بخصوص پژوهش های سالهای اخیر بود که با هدف توسعه مناسبات و ارتباطات در سطح ملی و بین المللی که بخش عمده ای از اهداف ما به حساب می آید، انجام شد.



مسعود اعلم صمیمی در گفتگو با ایسنا در مورد حضور پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران، اظهار نمود: مهم ترین اتفاقی که در غرفه جهاددانشگاهی رخ داد این بود که توانستیم خودمان را در سطح ملی و بین المللی پرزنت نماییم و ابعاد این معرفی بسیار متفاوت با نمایشگاه هایی بود که تا امروز در آن شرکت کرده بودیم.

وی اضافه کرد: البته پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی در تمامی نمایشگاه های هفته پژوهش که به صورت استانی و منطقه ای برگزار می گردد حضور پررنگ داشته است اما شرکت در این نمایشگاه به علت ابعاد ملی و بین المللی برای ما اهمیت داشت.

این کارشناس گردشگری بیان نمود: برگزاری این نوع از نمایشگاه ها فرصت خوبی برای عرضه دستاوردها است، چونکه از دیگر کشورها هم در آن حضور پیدا می کنند. جهاددانشگاهی خراسان رضوی هم با عنایت به نخستین حضور خود در این نمایشگاه توانست به اهدافی که از ابتدا برای این نمایشگاه در نظر داشت برسد.

رونمایی ملی از سند استراتژیک توسعه گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه گردشگری

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین فعالیتهای اخیر ما در حوزه گردشگری معرفی «سند راهبردی عملیاتی توسعه گردشگری خراسان رضوی» بود که با حضور تعدادی از افراد دارای مناصب ملی و حاکمیتی مجدد معرفی و این طرح رونمایی گردید. با رونمایی از این سند پژوهشی فعالیتهای ۶ ساله مجموعه جهاد در سطح منطقه ای و شهری مشخص می شود و توانایی انجام پژوهشها در سطح ملی و بین المللی نمایان و سبب کسب جایگاه های بهتری برای پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خواهد شد.



اعلم صمیمی تصریح کرد: قاعدتا خیلی از ارتباطاتی که به نظر می آمد در نمایشگاه شکل گیرد در سطح ملی صورت گرفت و اقداماتی که انجام شد بسیار پرارزش بود. همینطور تمام افراد از بازدیدکنندگان عادی گرفته تا فعالان حوزه گردشگری و دانشگاهی جذب پروژه های عرضه شده، شدند که همین مساله سبب شد بخش برندینگ پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی در حوزه گردشگری مثبت ظاهر شود.

وی اظهار داشت: مهم ترین اقدامی که در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران انجام شد این بود که در کنار خروجی علمی، پروژه های مختلفی که این مجموعه انجام داده بود، در چارچوب یک دفترچه تایپوگرافی در اختیار علاقه مندان قرار گرفت. این اتفاق سبب جذب افراد به غرفه و ایجاد بحث های تخصصی شد.

ارائه پژوهشها با هدف توسعه ارتباطات در سطح ملی و بین المللی از اهداف حضور در نمایشگاه گردشگری تهران بود

مدیر مرکز خدمات تخصصی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی اظهار نمود: مهم ترین اقدامی که در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران انجام دادیم، عرضه پژوهشها بخصوص پژوهش های سالهای اخیر بود که با هدف توسعه مناسبات و ارتباطات در سطح ملی و بین المللی که بخش عمده ای از اهداف ما به حساب می آید، به سرانجام رسید.

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی هیچ تفاهمنامه ای منعقد نشده بود، اظهار داشت: این نمایشگاه سبب شد تا جلساتی بعد از اتمام نمایشگاه برگزار گردد که به شکلی اعلام آمادگی برای همکاری با بعضی از شرکت ها بود و امضای تفاهمنامه ای با شرکت توسعه گردشگری شهر مشهد همچون این همکاری ها بود. جلسات در حال انجام می باشد و احتمال دارد تفاهمنامه ای هم با بخش گردشگری اتاق بازرگانی ایران امضا نماییم.

اعلم صمیمی در مورد ضعف هایی که غرفه جهاددانشگاهی با آن روبرو بود، اذعان کرد: مهم ترین ایراد و چالشی که با آن مواجه بودیم این بود که فردی وجود نداشت تا از غرفه های نمایشگاه به صورت کامل دیدن کند و آنها را مورد ارزیابی قرار دهد. ازاین رو مهم ترین ضعف این بود که نتوانستیم به صورت موثر با غرفه داران دیگر وارد مذاکره و تعامل شویم و احیانا به علت عدم تجربه کافی ما برای حضور در نمایشگاه بوده است.

حضور کم رنگ بخش خصوصی در نمایشگاه گردشگری امسال

این کارشناس گردشگری در مورد نقش بخش خصوصی استان در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران، بیان نمود: به صورت کلی بخش خصوصی سال جاری در نمایشگاه بسیار ضعیف تر از سالهای گذشته حضور پیدا کرد و شاهد ریزش جدی حضور بخش خصوصی استان هم بودیم. با عنایت به این که شهر مشهد زائرپذیر است و اقامتگاه های زیادی در این شهر نسبت به دیگر شهرها وجود دارد تنها ۲ الی ۳ شرکت بخش خصوصی وجود داشت که در حوزه گردشگری کمبود بیشتری نسبت به دیگر شهرها احساس می شد.





منبع:

1401/12/03
07:51:58
5.0 / 5
352
تگهای خبر: تخصصی , خدمات , شركت , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵