طراحی دوره بازاریابی گردشگری ایران با تأکید بر جذب گردشگران چینی
به گزارش بن ایر، مدیرکل بازاریابی گردشگری خارجی اظهار داشت: با همکاری UN Tourism برنامه آموزشی مختص ایران با عنوان دوره بازاریابی گردشگری با تأکید بر جذب گردشگران چینی درحال برگزاری است.
به گزارش بن ایر به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری، مسلم شجاعی با اشاره به این خبر اظهار داشت: باتوجه به اهمیت علم بازاریابی و روندهای درحال تغییر آن، از یک سال پیش، دوره اختصاصی بازاریابی گردشگری از سازمان جهانی گردشگری ملل متحد(UN Tourism) درخواست شد. وی بیان کرد: سیاست اصلی این دوره یادگیری و ارتقا دانش بخش های خصوصی و دولتی به شمار می آید و طی نشست های مختلف طراحی دوره برای نفوذ به بازار چین با مشارکت دانشگاه های چینی تعریف شده است. شجاعی اضافه کرد: بر این اساس نزدیک به ۵۰ نماینده از تشکل های خصوصی، فعالان گردشگری، همکاران ستادی و استانی همچون اصفهان، تهران، فارس، کرمان، خوزستان، گیلان، گلستان، کرمانشاه و … که بازار هدف آنها کشور چین است، عرضه شدند تا در این دوره شرکت نمایند و از سرفصل های آموزشی به روز در این حوزه برخوردار شوند. شجاعی اضافه کرد: در دوره آموزشی بازاریابی گردشگری با تأکید بر جذب گردشگران چینی تابحال مطالبی شامل انواع روش های بازاریابی، ابزارهای معرفی محصولات گردشگری، پیشنهاد روش های نوین و فناورانه معرفی گردشگری ایران، شناخت نیازها، علایق و سلایق گردشگران چینی، بررسی اقدامات سایر کشورها در بازار چین و غیره عنوان شد. مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی اضافه کرد: معاونت گردشگری به عنوان یکی از نهادهای فعال در حوزه گردشگری ایران بر اهمیت ویژه بازار چین در چشم انداز توسعه گردشگری بین المللی کشور کاملا واقف است و در سالهای اخیر، کوشش های هدفمند برای ورود به این بازار بزرگ و با ظرفیت انجام شده اما همچنان فاصله قابل توجهی میان اقدامات انجام شده و نتایج مورد انتظار وجود دارد. شجاعی اضافه کرد: هدف ما از حضور در این دوره آموزشی، استفاده از تخصص دانشگاه شاندونگ برای ارتقاء شناخت کارشناسان دولتی و فعالان بخش خصوصی گردشگری ایران از بازار چین و تدوین راهبردهای هوشمندانه تر و اثربخش تر در حوزه بازاریابی گردشگری چین محور است. وی اشاره کرد: ما بر این باوریم که طراحی برنامه های منطبق با خصوصیت های فرهنگی، اقتصادی و رفتاری گردشگران چینی، شرط ضروری جهت موفقیت در این بازار است. شجاعی ضمن اشاره به این که بازار گردشگری چین در دو دهه اخیر به بزرگترین و با اهمیت ترین بازار گردشگرفرست دنیا تبدیل گشته است، اظهار داشت: بر اساس گزارش های سازمان جهانی گردشگری، کشور چین از نظر تعداد گردشگران خروجی و میزان هزینه کرد در رتبه های اول جهانی قرار دارد و رشد طبقه متوسط، افزایش درآمد سرانه، زیرساخت های دیجیتال و سیاستهای تسهیل سفر از جانب دولت چین زمینه ساز رشد چشم گیر این بازار شده است. وی مطرح کرد: بازار چین برای کشورمان نه تنها از نظر کمی و نوع تقاضای سفر اهمیت ویژه ای دارد بلکه در قسمت های فرهنگی، تاریخی، تجاری و طبیعت گردی می تواند به عنوان یک بازار هدف راهبردی درنظر گرفته شود. به اجمال، مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی افزود: معاونت گردشگری بعنوان یکی از نهادهای فعال در عرصه گردشگری ایران بر اهمیت ویژه بازار چین در چشم انداز توسعه گردشگری بین المللی کشور کاملا واقف است و در سالیان اخیر، کوشش های هدفمند برای ورود به این بازار بزرگ و با ظرفیت انجام شده اما بازهم فاصله قابل توجهی میان اقدامات انجام شده و نتایج مورد انتظار وجود دارد. شجاعی ضمن اشاره به اینکه بازار گردشگری چین در دو دهه اخیر به بزرگترین و با اهمیت ترین بازار گردشگرفرست دنیا تبدیل گشته است، عنوان کرد: طبق گزارش های سازمان جهانی گردشگری، کشور چین از نظر تعداد گردشگران خروجی و میزان هزینه کرد در رتبه های اول جهانی قرار دارد و رشد طبقه متوسط، افزایش درآمد سرانه، زیرساخت های دیجیتال و سیاست های تسهیل سفر از جانب دولت چین زمینه ساز رشد قابل توجه این بازار شده است.
منبع: بن ایر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب