BonAir
بن ایر

گفت وگو با یك كارآفرین آشپزی:

غذاهایش به مذاق همه خوش می آید

غذاهایش به مذاق همه خوش می آید

بن ایر: پخت غذاهای خوشمزه یك بانوی هنرمند، گردشگران بسیاری را به نوشهر می كشاند.


نرگس قمی، بانوی كارآفرین عرصه آشپزی، دقت، علاقه و حوصله را مثلث طلایی در این حرفه دانسته و در گفت وگو با خبرنگار ایسنا می گوید: از زمان كودكی به آشپزی و سفره آرایی علاقه داشتم و هر آنچه را به ذهنم می رسید با مواد مختلف تركیب كرده و میپختم و به بهترین شكل تزئین می كردم؛ البته در این میان بارها غذایم خراب می شد اما ناامید نمی شدم تا اینكه به مهارت های لازم رسیدم و غذایم به مذاق همه خوش آمد.
وی با اشاره به اینكه با استفاده از ذوق و هنر خود و بدون الگو برداری از جایی تلاش می كردم غذای جدیدی درست كنم، یادآور می شود: همیشه تلاش داشتم در طبخ غذاها ابتكار به خرج دهم، برای درست كردن سس ها هم از تركیبات جدیدی استفاده می كردم با عنایت به طعم خوبی كه این سس های جدید داشتند در بین دوست و آشنا مشهور می شد.
قمی با اشاره به اینكه بعد از ازدواج آشپزی را به صورت جدی ادامه داده است، تصریح می كند: به علت علاقه زیاد به آشپزی همواره از اقوام و دوستان دعوت می كردم به منزل ما بیایند تا با طبخ های مختلف ذائقه و سلیقه دیگران را جویا شوم.
وی با اشاره به اینكه تزئین غذا در چشم بیننده و برانگیخته شدن اشتها بسیار مهم می باشد، خاطرنشان می كند: اغلب تزئینات از ذوق و ابداع خودم بوده، تزئین غذا مانند نقاشی است و باید یك نقاش ماهر باشی تا اثرت در چشم بیننده جلوه كند.
این آشپز كارآفرین با اشاره به اینكه دقت، علاقه و حوصله در آشپزی حرف اول را می زند و رمز موفقیت است اظهار می كند: اشتیاق یادگیری برخی دوستانم در سال های دور سبب شد استارت اولیه آموزش آشپزی از همان زمان زده شود و بدین سان من بعنوان آموزش دهنده این هنر وارد دوران جدیدی از زندگی خود شدم.
قمی می گوید: با تمام تجارب بدست آمده بازهم خویش را تشنه یادگیری می دیدم و میخواستم با متد آشپزی روز دنیا هم آشنا شوم بنابراین در كلاس های مختلف شركت و چندین مدرك بین المللی غذایی دریافت كردم.
وی با تاكید بر اینكه اشتغال زایی برای بانوان سبب تولید انگیزه جهت راه اندازی رستورانی مستقل برای این كار شد، می گوید: كم كم به این فكر افتادم با گسترش كار آشپزی به اشتغال زایی برای خانم هایی كه وقت آزاد در منزل دارند بپردازم و خوشبختانه طی این چند سال بانوان بسیاری آشپزی یاد گرفتند و الان به صورت حرفه ای مشغول به كار هستند.
این بانوی كارآفرین با اشاره به اینكه هم اكنون تعداد ۱۸ نفر كارگر كه ۷ نفر خانم هستند در رستوران به من كمك كرده و در كنار آن آشپزی را هم آموزش می بینند، اظهار داشت: این رستوران از سال ۹۵ راه اندازی شد و طی این مدت توانستم در جشنواره های مختلف غذایی رتبه كسب كنم كه یكی از آنها رتبه برتر جشنواره غذا در رامسر بود.
این بانوی هنرمند با اشاره به اینكه كیفیت و بهداشت غذا از اركان اصلی غذا است، تاكید می كند: آشپزخانه باید تمیز باشد و در كنار آن تازه بودن غذا و راضی بودن مشتری بسیار مهم می باشد.



1397/07/29
13:38:54
5.0 / 5
4630
تگهای خبر: سفر , شركت , كیفیت , گردشگران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲