شركتهای خارجی با پرداخت هزینه ریالی نمایشگاه گردشگری را دور زدند
بن ایر: شركت های خارجی برای حضور در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری با پارتنر ایرانی خود حضور پیدا كرده اند تا هزینه ریالی بپردازند.
به گزارش بن ایر به نقل از مهر، دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاههای تهران برپا می شود.
پیرو این نمایشگاه، نشست خبری در سالن فجر سازمان میراث فرهنگی با حضور معاون گردشگری و مسئولان این نمایشگاه برپا شد. در این جلسه ولی تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: كاربرد این نمایشگاه برای صنعت گردشگری معرفی توانمندی های كشور در حوزه گردشگری می باشد. از این فرصت می توان برای نشان دادن ابعاد تخصصی صنعت گردشگری استفاده نمود.
وی افزود: بنظر می رسد از این فرصت باید بتوان افراد را برای رابطه بیشتر كنار هم جمع كرد و فرصتی را احداث كرد كه ارتباطات كاری بیشتری شكل بگیرد. یكی از اولویت های ما گردشگری داخلی است. نمایشگاه امسال فرصتی را به وجود آورده كه به معرفی جاذبه های داخلی بپردازد.
وی اضافه كرد: برای نخستین بار غرفه ها به شكلی درآمده كه بازدید كننده ها بتوانند پكیج سفری را كه لازم دارند با هم در نمایشگاه پیدا كنند. در كنار این برنامه توافقی با شبكه شما شده است كه گردشگری داخلی و بین المللی را معرفی نماید و مقرر است در طول برگزاری نمایشگاه هر روز ۳.۵ ساعت برنامه تولید و پخش شود. به موازات آن همكاری برای اطلاع رسانی در ابعاد بین المللی برنامه ریزی شده است. با وزارت خارجه در چارچوب یك سند وبرنامه راهبردی به تفاهم رسیده ایم كه در حاشیه این برنامه به آن خواهیم پرداخت. همین طور با سازمان فرهنگ و ارتباطات باز همكاری خواهیم كرد.
تیموری اظهار داشت: ۱۲ كشور امسال در نمایشگاه حضور خواهند داشت. همچون كامبوج، افغانستان، پاكستان، تركیه، مالزی، سنگاپور، تایلند، ایتالیا، اندونزی، آلمان، ویتنام و هندوستان.
در ادامه این برنامه فرهاد امینیان مسئول نمایشگاههای محل دائمی نمایشگاههای تهران اظهار داشت: سال قبل ۱۹ كشور حضور داشتند. شركت های خارجی جهت شركت در این نمایشگاه باید ارز بپردازند و چون امسال نرخ ارز تفاوت زیادی با نرخ ریال دارد خیلی از آنها بوسیله برند ایرانی حضور پیدا كردند. بعضی از آنها همكاری یا پارتنر ایرانی داشته اند و در آن قالب در غرفه ها شركت كرده اند. پس از نمایشگاه مشخص می شود كه شركت های ایرانی با كدام پارتنر خارجی در این برنامه حضور پیدا كرده است.
وی اضافه كرد: غیر از تهران، ۳۰ استان كشور فضای عمده نمایشگاه را گرفته اند. ۵۷ شركت خارجی از ۱۲ كشور و ۶۶۰ شركت ایرانی در ۴۲ هزار متر مربع فضای سرپوشیده و ۲ هزار متر مربع فضای باز حضور خواهند داشت.
امینیان همین طور درباره نرخ غرفه های نمایشگاه گردشگری اظهار داشت: برای شركت های داخلی متری ۱۲۰هزار تومان و برای شركت های خارجی ۲۰۵ یورو در نظر گرفته شده است. این رقم بدون هزینه غرفه سازی است. البته كه این هزینه كمتر از هزینه حضور شركت ها در نمایشگاههای گردشگری خارجی است.
در ادامه محمد ابراهیم لاریجانی مدیركل بازاریابی و تبلیغات گردشگری اظهار داشت: این نمایشگاه حد فاصل بین برگزاری نمایشگاه برلین و فیتور قرار دارد و حتی بعضی از مسولان خودمان باز به آن نمایشگاهها می روند. ما از معاونان گردشگری كشورها برای این نمایشگاه دعوت كرده ایم و می دانیم كه این دعوت ها به صورتی تبلیغ نمایشگاهمان خواهد بود.
وی اظهار داشت: به لحاظ فنی و توسعه ای، كشورهای هدفمان برای ما اهمیت دارد. شاید اروپایی ها برای ما جامعه هدف نباشند اما كشورهای همسایه هستند. مانند افغانستان كه با آنها بحث گردشگری سلامت یا تورهای تركیبی را داریم.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب