BonAir
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

بن ایر

محمودیان خبر داد؛

توسعه اماکن عرضه و فروش صنایع دستی در 31 استان

توسعه اماکن عرضه و فروش صنایع دستی در 31 استان

بن ایر: معاون صنایع دستی کشور اظهار داشت: طرح توسعه اماکن عرضه و فروش محصولات صنایع دستی با هدف بسیج تمام امکانات برای رونق فروش محصولات از 15 دی ماه جاری در 31 استان کشور شروع می شود.



به گزارش بن ایر به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، پویا محمودیان با بیان این خبر اضافه کرد: پیرو تاکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در حوزه راهکارهای توسعه عرضه و فروش محصولات صنایع دستی با هدف افزایش فروش و رشد محصولات، طرح توسعه اماکن عرضه و فروش محصولات صنایع دستی در تمام استانهای کشور شروع شده است.
معاون صنایع دستی کشور اضافه کرد: در همین رابطه مکاتبه با تمام ادارات کل استانی انجام شده و این طرح بصورت رسمی از ۱۵ دی ماه امسال در سراسر کشور شروع خواهد شد و می تواند به افزایش فروش و رشد عرضه صنایع دستی کمک نماید.
او افزود: برنامه اصلی این طرح به همراه اهداف مشخص شده به تمام استانها ابلاغ گردیده است. هدف اصلی این طرح توسعه زمینه های دائمی و موقت فروش محصولات صنایع دستی است.»
محمودیان افزود: طرح توسعه اماکن عرضه و فروش صنایع دستی با هدف بازاریابی مستمر فروش، برقراری رابطه بیشتر با مصرف کنندگان، پایدار کردن اشتغال مولد موجود در زمینه صنایع دستی، ارتقای بخش خصوصی، فراهم آوردن زمینه رقابت های سالم، حذف واسطه های نامتعارف، معرفی تولیدات صنایع دستی بعنوان جاذبه فرهنگی و گردشگری و افزایش درآمد هنرمندان صنایع دستی، اجرائی می شود.
مزایای طرح توسعه امکان فروش
او در ادامه اظهار داشت: این طرح مزایای بسیار زیادی را شامل می شود که تجمیع زنجیره تولید تا فروش صنایع دستی و تسهیل روابط، فراهم شدن زمینه فعالیت تولیدکنندگانی که امکانات پایین مالی دارند، ایجاد مراکزی با جذابیت بالا برای گردشگران، شناخت سلایق و نیازهای بازار، کاهش قیمت تمام شده محصولات، شبکه سازی در چرخه تولید تا فروش، فراهم کردن شرایط مناسب برای کاربردی کردن محصولات صنایع دستی، ایجاد فضایی برای بازاریابی و تبلیغات و امکان دریافت سفارش از مشتری های متعدد، همچون مزایای این طرح است.
این مقام مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود، افزود: این طرح بزرگ از پروژه ها و زیر پروژه های مختلف تشکیل می شود که ایجاد غرفه های عرضه و فروش صنایع دستی در فضاهای شهری، برگزاری بازارچه های صنایع دستی در تمام اماکن قابل در دسترس مثل مدارس و اماکن آموزشی، ایجاد غرفه های فروش در مناطق مرزی و بازارچه های مرزی، ایجاد غرفه در پایانه های مسافربری، فرودگاه ها، راه آهن و… ایجاد غرفه در سایت ها و اماکن تاریخی و سایت های گردشگری تحت نظارت این وزارتخانه، از با اهمیت ترین بخش های اجرائی این طرح به حساب می آید.
بسیج نیروها و استفاده از تمام ظرفیت ها
او افزود: ایجاد توسعه و تکمیل بازارچه های صنایع دستی، برگزاری بازارچه های موقت و دائمی فروش محصولات صنایع دستی، برگزاری نمایشگاه های استانی، منطقه ای و ملی، ایجاد و توسعه سامانه های مجازی صنایع دستی، ایجاد فروشگاه های آنلاین، ایجاد بابجه ها و کیوسک های فروش صنایع دستی، برگزاری نمایشگاه های اختصاصی در محل وزارتخانه ها و دستگاهها، برگزاری نمایشگاه اختصاصی در حاشیه مراسم و رویدادهای رسمی در استانها، ایجاد ویترین در مناطق قابلیت دار استانها مانند استانداری ها و…، ارائه حمایت و تسهیلات اعتباری به طرح های در رابطه با توسعه تجاری در استانها مانند کمک به فروش زنجیره ای صنایع دستی، اهدای جوایز و هدایای صنایع دستی در رویدادهای مختلف، اجرای طرح های نوآور و خلاق حوزه صنایع دستی (که به ابتکار عمل استان واگذار شده)، با اهمیت ترین کارهای ما در این طرح به حساب می آید.
معاون صنایع دستی کشور، تصریح کرد: این طرح با اولویت در دستور کار قرار گرفته و امتیازهای استانها در این طرح ملاک سنجش عملکرد مدیران استانی در این حوزه می باشد.


منبع:

1400/10/08
12:34:37
5.0 / 5
572
تگهای خبر: آموزش , تاریخی , تولید , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲