BonAir
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

بن ایر

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی؛

نوروز 1401 متمایز خواهد بود

نوروز 1401 متمایز خواهد بود

به گزارش بن ایر معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی اظهار داشت: با نوروزی روبه رو خواهیم بود که شاید کمتر چنین سابقه ای در بحث تقاضای سفر داشته باشد.


به گزارش بن ایر به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، پنجاهمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با حضور ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور و مسئولان دستگاه های ذی ربط ظهر امروز چهارشنبه چهارم اسفندماه ۱۴۰۰ در سالن فجر وزارتخانه اجرا شد. در ابتدای این جلسه علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور اظهار داشت: تقریباً دو ماه پیش کمیته ها فعال شدند و امروز نخستین جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با محوریت نوروز ۱۴۰۱ است. وی ادامه داد: مصوبه هیأت وزیران درباب تشکیل ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر چند نکته دارد؛ نگاه این مصوبه عمدتا توسعه گردشگری داخلی در تمام سال است و باید از ظرفیت های ستاد در طول سال برای رونق گردشگری داخلی استفاده گردد. شالبافیان اشاره کرد: مصوبه وزیران یک ابزار بسیار مناسبی است تا دستگاه های عضو ملزومات خودرا تمهید کنند. یکی از برنامه های ما که در برنامه هفتم توسعه دنبال خواهیم کرد، توجهی است که دولت باید به حمل و نقل ریلی داشته باشد و توسعه آن حتما باید در سطح وسیع تری مورد توجه قرار گیرد. معاون گردشگری کشور اظهار داشت: در نوروز ۱۴۰۱ با یک نوروزی روبه رو خواهیم بود که شاید کمتر چنین سابقه ای در بحث تقاضای سفر داشته باشد. فعال سازی ستادهای استانی را از اواخر آبان پیگیری کردیم و با توجهی که استانداران داشتند، هر استانی بیش از یک دفعه جلسه خدمات سفر را برگزار کرده است. وی ادامه داد: در حاشیه نمایشگاه گردشگری نشستی را با حضور وزیر کشور و استانداران برگزار کردیم و تمهیدات لازم برای استقبال سفرها برنامه ریزی شد. درباب تنظیم بازار هم کمیته های ستاد مرکزی فعال شده و وظایف کمیته ها پیگیری می شود. شالبافیان اشاره کرد: نوروز سال آینده باید متمایز باشد تا باتوجه به شعار شورای فرهنگ عمومی که سال آینده را قرن جدید و قرن امید نام گذاری کرده، بتواند ابزاری برای خدمت رسانی بیشتر و دریافت امید برای مردم باشد. وی افزود: برای برنامه ریزی بهتر سفرهای نوروزی یک سامانه آماری داریم که در وزارتخانه یکپارچه کردیم و یک پنل را برای هر دستگاه اعلام کردیم که در مواقع بحرانی آمارها را رصد کنند تا امکان تصمیم گیری باشد. سامانه بعدی که برای نوروز در نظر گرفتیم سامانه ۰۹۶۲۹ است. در این سامانه تمهیدات جدیدی را اندیشیدیم و بخش ثبت شکایات در آن به وجود آمده است. در هر دوی این سامانه ها امکانی به وجود آمده که مسافران غیر از متن بتوانند دغدغه های خودرا در قالب تصویر نیز به اشتراک گذارند. شالبافیان اشاره کرد: از دستگاه های عضو درخواست دارم در طول تعطیلات نوروز نمایندگانی در سطح مدیرکل در ستاد مرکزی خدمات سفر حضور داشته باشند. وی ادامه داد: اطلاع رسانی هر یک از دستگاه های عضو با روابط عمومی ستاد است و همه آنها باید در طول نوروز بصورت شبانه روزی تلاش کنند و این کار را انجام دهند که موجب امیدآفرینی شود. در ادامه علیرضا طالبی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی در توضیح سامانه جانا بیان کرد: تمامی تأسیسات گردشگری عضو این سامانه هوشمند هستند. تعداد اقامتگاه ها، ضریب اشغال ها، تعداد بازدید ناظران، تعداد اخطارها، تذکرات و تعطیلی های تأسیسات گردشگری همچون مواردی هستند که در این سامانه لحاظ شده است. وی، این سامانه را در امتداد مدیریت گردشگری مفید دانست و اظهار داشت: این سامانه در سال ۹۶ بطور آزمایشی در استان اصفهان شروع به کار کرد و در سال ۹۹ وارد فاز نهایی شد. تمامی شاخص ها برای ارائه خدمات بهتر در این سامانه در نظر گرفته شده است.


منبع:

1400/12/05
12:34:47
5.0 / 5
727
تگهای خبر: خدمات , دستگاه , سفر , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲