BonAir
بن ایر

رئیس سازمان هواپیمایی كشوری پاسخ داد

تاخیر پروازها قانونی است؟

تاخیر پروازها قانونی است؟

به گزارش بن ایر، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در رابطه با علت تاخیر پرواز ایرلاین ها و عدم اطلاع رسانی مناسب به مسافران اظهار داشت: بخشی از این تاخیرها با عنایت به شرایط پیش آمده در وضعیت فعلی قانونی است؛ اما در صورتیکه تاخیرها غیرقانونی باشد، مسافران می توانند در سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به شکایت اقدام نمایند.


به گزارش بن ایر به نقل از ایسنا، در حالیکه در ماه های گذشته درخواست شرکتهای هواپیمایی برای افزایش قیمت بلیت با مخالفت روبرو شده و آنطور که سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرده، به تایید ستاد تنظیم بازار نرسیده بود، با کاهش پرواز در بعضی مسیرها اینطور عنوان شد که شرکتهای هواپیمایی عمدا نسبت به کاهش عرضه پروازها اقدام می کنند؛ هرچند این نظر از جانب دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی رد شد. البته اسعدی سامانی با اشاره به اینکه ظرفیت ناوگان هوایی کشور روند کاهشی دارد، گفته بود که تقاضا برای سفر در قسمت هوایی در نوروز ۱۴۰۲ افزایش خواهد داشت و با عنایت به محدودیت های موجود نمی توان به کل تقاضای بازار پاسخ داد.
از طرفی در بعضی از پروزها هم شاهد تاخیر یا تغییر زمان پرواز هستیم که این مسئله هم به صورت مناسبی به مسافران اطلاع رسانی نمی گردد. تا جایی که ۴۶ درصد از پروازهای برنامه ای ایرلاین های داخلی در دیماه سالجاری، تأخیر داشتند و متوسط زمان تأخیر این پروازها هم ۱۰۰ دقیقه بود. علیرغم این آخرین اصلاحیه آیین نامه حقوق مسافر، در رابطه با تاخیر یا لغو پروازها به صورت شفاف اطلاع رسانی کرده و مسافران می توانند مطابق با این آئین نامه، حقوق خویش را پیگیری کنند.
در این خصوص محمد محمدی بخش -رئیس سازمان هواپیمایی کشوری- در گفتگو با ایسنا در رابطه با این که علت جابه جایی زمان پرواز برخی شرکتهای هواپیمایی چیست، توضیح داد: برنامه پروازی ایرلاین ها مشخص است، اما احتمال دارد بلیت ها از آژانس های مسافرتی خریداری شده که خود آژانس با تغییر ساعت پرواز پیامک ارسال نماید و ایرلاین به صورت مستقیم پیامک ارسال نکرده باشد.
وی تصریح کرد: باید ببینند که این تغییر در برنامه از جانب آژانس اعلام شده یا از سوی شرکت هواپیمایی؛ اما کسانی که به صورت مستقیم از شرکتهای هواپیمایی خرید کرده باشند، باید بر مبنای شماره تلفن همراهی که در سامانه ثبت کرده اند، تاخیر در زمان پرواز به آنها اعلام گردد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این که اگر علت تاخیر پیش آمده از جانب شرکت هواپیمایی باشد، تکلیف چیست، اظهار داشت: بخشی از این تاخیرها با عنایت به شرایط پیش آمده در وضعیت فعلی قانونی می باشد و بخشی هم غیرقانونی است؛ اما در صورتیکه تاخیرها غیرقانونی باشد، مسافران می توانند در سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به شکایت اقدام نمایند که سازمان در جهت انجام وظیقه خود به این مورد رسیدگی می کند.




منبع:

1401/12/08
13:50:26
5.0 / 5
374
تگهای خبر: پرواز , خرید , سفر , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱