BonAir
بن ایر

پیام محمود عباس به گوترش

پیام محمود عباس به گوترش

بن ایر: رییس تشکیلات خودگردان فلسطین خواهان پررنگ تر شدن نقش بین المللی برای توقف جنگ رژیم صهیونیستی مقابل نوار غزه و ممانعت از اشغال هر وجب از خاک این باریکه توسط این رژیم شد.


به گزارش بن ایر به نقل از ایسنا، محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان دیدار با «تور وینسلند»، هماهنگ کننده روند صلح خاورمیانه در سازمان ملل در شهر رام الله پیامی را بصورت شفاهی به آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان انتقال داد.
بر طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، محمود عباس خطاب به گوترش بر لزوم ادامه کوشش های سازمان ملل در امتداد توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی مقابل ملت فلسطین، عقب نشینی نیروهای رژیم اشغالگر از نوار غزه و عدم اشغال هر وجب از خاک این باریکه توسط صهیونیست ها اصرار کرد.
رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در پیام خود همین طور بر تضمین افزایش کمک های بشردوستانه و امدادی خصوصاً در وضعیت سخت آب و هوایی فعلی که ساکنان غزه با آن دست و پنجه نرم می کنند، اصرار کرد.
وی ضمن اظهار امیدواری نسبت به افزایش تلاش ها برای هماهنگی کمک ها و بازسازی نوار غزه و تضمین ورود کمک ها به سرتاسر مناطق نوار غزه بر اهمیت افزایش تلاش ها در امتداد ممانعت از کوچ الزامی فلسطینیان چه در نوار غزه چه در کرانه باختری همچون قدس شرقی، توقف تجاوزات نیروهای اشغالگر به کرانه باختری و نوار غزه و نیز آزادی اموال بلوکه شده اصرار کرد.
محمود عباس همین طور بر اهمیت تمرکز داشتن بر روی موضوع کسب عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل بر طبق قطعنامه شورای امنیت و برگزاری کنفرانس صلح بین المللی برای تضمین عقب نشینی رژیم صهیونیستی از اراضی فلسطینی و نیز بر اهمیت توانمندسازی کشور فلسطین از نظر سیاسی و اقتصادی بمنظور انجام کامل مسئولیت های خود در قبال ملت فلسطین در شهر قدس، نوار غزه و کرانه باختری اصرار کرد.
مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده دم هفتم اکتبر عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک های صهیونیست نشین منطقه «غلاف غزه» شروع کرد و ده ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی ارزیابی می کنند.
این عملیات موجب شروع تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و بعد از وقفه یک هفته ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.
بر اساس گزارش نهادهای فلسطینی و سازمان ملل، حملات رژیم صهیونیستی به غزه تا یکشنبه ۲۷ هزار و ۳۶۵ شهید و ۶۶ هزار و ۶۳۰ زخمی برجای گذاشته که بیشتر آنها را زنان و کودکان می سازند، همین طور این حملات سبب ویرانی گسترده و فاجعه انسانی بی سابقه ای در این منطقه شده است.




منبع:

1402/11/16
18:44:29
5.0 / 5
355
تگهای خبر: كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵