BonAir
بن ایر

صدور قطعنامه ضدایرانی بر جو مثبت لازم برای همکاری تهران و آژانس اتمی تاثیر می گذارد

صدور قطعنامه ضدایرانی بر جو مثبت لازم برای همکاری تهران و آژانس اتمی تاثیر می گذارد

بن ایر: نماینده ایران در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی روز سه شنبه در سخنرانی اعلام نمود که پیش نویس این قطعنامه بر روی جو مثبت لازم برای همکاری بیشتر میان ایران و آژانس اتمی موثر خواهد بود.


به گزارش بن ایر به نقل از ایسنا، نماینده ایران در ادامه تاکید داشت که تروئیکای اروپایی مسئول هرگونه عواقبی است که از صدور این قطعنامه نشات گرفته خواهد شد.
وی با استقبال از بازدید رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران و دیدار با مقامات ارشد ایران عنوان داشت که این سفر مسیر را برای همکاری و رسیدن به شرایط بهتر هموار خواهدنمود.
نماینده ایران در جلسه شورای حکام با اشاره به این که صدور قطعنامه ضدایرانی هیچ توجیه فنی و قانونی ندارد، اصرار کرد که تصویب این قطعنامه بدون در نظر گرفتن تعاملات فعلی ایران و آژانس اتمی انجام گرفته است.
دیپلمات ارشد ایران عنوان نمود که همکاری ایران و آژانس اتمی سبب شده که تا بدین لحظه مسئله پیدا شدن ذرات اورانیوم در یکی از محلهای اعلام نشده حل وفصل شود.
وی گفت: اخراج تعدادی از بازرسان آژانس اتمی از ایران در توانایی این آژانس در نظارت و راستی آزمایی کارهای هسته ای ایران خللی وارد نخواهد کرد.
نماینده ایران بار دیگر در ضمن سخنرانی خود اصرار کرد که سلاح هسته ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته ای ایران ندارد.



1403/03/17
00:58:25
5.0 / 5
239
تگهای خبر: سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲