BonAir
بن ایر

دیدگاه عضو خبرگان رهبری درباره گردشگری

دیدگاه عضو خبرگان رهبری درباره گردشگری

بن ایر: عضو مجلس خبرگان رهبری اشاره كرد: دور ماندن از گردشگری به معنای بستن درهای آیات و نشانه ها به روی انسان است.


به گزارش بن ایر به نقل از ایسنا، آیت الله احمد مبلغی در تفسیر رابطه گردشگری و نشانه شناسی، بیان كرد: نشانه ها و نماها ما را به دنیایی از معنا می برد كه آشكار نیست. در قرآن كلیدواژه آیه (نشانه) جایگاهی كانونی به خود مختص كرده است. در منطق قرآن بهترین و آرمانی ترین وضعیت هنگامی رخ می دهد كه اشیا با آیه ارتباط پیدا می كند و از خط و ربط این نسبت این نتیجه حاصل میگردد كه جهان مادی با خود ارتباط برقرار می كند.
وی افزود: گردشگری سه نسبت با نشانه دارد؛ نخست آن كه خود یك نشانه است، وضعیت كلیشه ای زندگی را درهم می ریزد و در قامت یك نشانه ی بزرگ ظاهر میگردد. گردشگری ما را به محل استقرار نشانه های فراوان و منتظر در زمین و گونه هایی از نشانه ها می رساند. عمیق ترین و اساسی ترین مفاهیم و آموزه های دینی در سایه گردشگری در دسترس ما است.
این استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار نمود: اسلام برای گردشگری بار معنایی همزیستی نهاده است، یعنی وقتی گردشگری انجام میگردد شما را در فضای تعارف و هم شناسی قرار می دهد. در این مسیر ده ها، صدها و هزاران معنا نهفته كه و ورای فرهنك ها است. گردشگری درون انسان وضعیتی را خلق می كند كه نشانه های جدیدی ظهور و بروز پیدا می كند. انسان خود دنیایی میگردد كه در آن نشانه های جدید شكل می گیرد، بنابرانی دومین نقش گردشگری تبدیل انسان به دنیای نشانه ها است و سومین نقش آن، احداث خَلق یا نسلی نو و اساسی از نشانه ها است.
رییس مركز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی با تاكید بر لزوم بها دادن به گردشگری، اضافه كرد: گردشگری بهترین، هموارترین، اساسی ترین و پرظرفیت ترین راه برای احداث نشانه های جدیدی است كه خدا در آن دیده میگردد بخصوص آن كه تمركز قرآن هم بر نشانه ها است.
مبلغی كه در كنفرانس گردشگری و معنویت سخن می گفت، با نمایش مقاله ای با سوژه رابطه ی گردشگری و نشانه شناسی، اظهار نمود: اگر برای ما اصحاب دین و متدیان، مهمترین تحول، فراتر و اصیل ترین تحول در روح آدمی از یك طرف و در اندیشه انسانی از جانب دیگر رخ می دهد و چیزی فراتر از آیه وجود ندارد كه این تحول را در انسان خلق كند، پس باید به گردشگری در سیاست گذاری و اولویت بخشی ها بها دهیم چونكه این آیات است كه سخاوتمندانه و به وفور در گردشگری نهاده شده است. اگر قرآن بیشترین تمركز را بر آیه دارد و در آیات خود به نشانه ها تمركز می كند و به هر چه كه ظرفیت آیه بودن را آشكار می سازد بها می دهد، پس باید آگاه باشیم كه این آیات به وفور در گردشگری استقرار یافته است.



1397/10/21
21:53:21
5.0 / 5
4412
تگهای خبر: گردشگری , موزه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴