BonAir
بن ایر

توجیه معاون گردشگری درخصوص عملكرد نوروز ۹۸

می خواستیم به مردم روحیه دهیم

می خواستیم به مردم روحیه دهیم

بن ایر: معاون گردشگری كشور در توجیه عملكردش در نوروز ۹۸ اظهار داشت: می خواستیم به مردم روحیه بدهیم.



به گزارش بن ایر به نقل از مهر، ولی تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در جمع مدیران دفاتر خدمات مسافرتی كه شب گذشته در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد، اظهار داشت: میزان بازدید گردشگران از سایت های تاریخی تهران نشان داده است كه شرایط خوبی داریم حتی بعضی از آنها می گویند زمان بازدیدها را افزایش دهید. این در شرایطی است كه فشار بر روی صنعت گردشگری زیاد است. من چندین آژانس مسافرتی را دیده ام كه به آنها گفته شده كه یا باید با ما كار كنید یا با ایران. بعضی از دفاتر مسافرتی با چنین مشكلاتی از جانب كشورهای دیگر روبرو هستند. ما در حوزه ای كار می نماییم كه اصطلاحاً به آن «صنعت ترسو» می گویند چون با كوچك ترین چالش ها و اتفاقات، گرفتار مخاطره می شود.
وی افزود: شرایطی كه امروز ما را بی تأثیر نمی گذارد در فرایند گردشگری، شرایط اقتصادی داخلی مان است. ما با همه اطلاع رسانی هایی كه در طول نوروز داشتیم، به واسطه اینكه شاید منافع همه ذی نفعان در نظر گرفته نمی شد، نه تنها برای استانی كه سیل آمده بود، بلكه برای استان های مجاورش هم اعلام می كردند كه به آنجا سفر نكنید اما خانواده گردشگری نشان داد سفر بعنوان نیاز جامعه امروز، در سبد خانواده ها قرار گرفته است و مسائل اقتصادی و این تصویرهای یكجانبه، نتوانست مردم را در خانه های خود نگه دارد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه كرد: در نوروز خبرهای خوبی شنیده نمی شد اما من تلاش می كردم نوع پیام هایم به مردم متفاوت باشد؛ شاید از این طریق مؤثرتر باشم چون وقتی در كشور همه از سختی، سیل و مشكلات صحبت می كنند، اگر قرار باشد ما هم به این اظهارنظرها اضافه نماییم، اساساً ما هم یكی مثل آنها می شویم ولی زمانی كه می دانیم گردشگری می تواند معجزه آسا باشد، ازاین رو باید متفاوت هم فكر نماییم. با این وجود بعضی از مدیران دستگاه ها به من می گفتند كه حواسمان بود شما تلاش می كردید روحیه به مردم بدهید. گردشگری علاوه بر اینكه این روحیه را به مردم داد، كارهای دیگری هم انجام داد كه توانستم از آن در مجلس و دولت دفاع كنم. ما قول داده بودیم به رغم اینكه هزینه ها بالا رفته، اما در عید خدمات گردشگری، افزایش هزینه نداشته باشد. آژانس های مسافرتی و هتل ها هم با وجود كنسلی های رزرو زیاد، اما این شرایط را تحمل كردند.
سخنرانی تیموری در حالی به آخر رسید كه آژانس های مسافرتی به علت طولانی شدن سخنرانی، با تشویق او خواهان اتمام صحبت هایش شدند.
در ادامه حرمت الله رفیعی مدیرعامل انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی بیان كرد: فرصت های شغلی در دفاتر خدمات مسافرتی در حال از بین رفتن است. ما بعضی از مشكلات دفاتر را مانند ضمانت نامه ها حل كرده ایم اما برخی مسائل را در حوزه مالیاتی داریم. با این وجود مسئولان اداره مالیات، پاسخ ما را نمی دهند. حالا برای هتلی كه در خارج از كشور رزرو می نماییم هم باید در ایران مالیات بدهیم حتی برای سودی كه از شركت یا هتل خارجی می گیریم، در ایران از ما مالیات می گیرند؛ این چه وضعیتی است؟
وی اظهار داشت: روابط ما با مسئولان دولتی خوب است اما باید بگویم آنها هیچ دفاعی از صنعت گردشگری نكرده اند. توقع ما بیشتر از اینها بود.
رفیعی خطاب به مدیران آژانس ها تصریح كرد: حداقل بیاییم به خودمان رحم نماییم و تخفیف بیجا ندهیم؛ متحد شویم همه كنار هم از یك سفره ارتزاق نماییم، كنار هم بنشینیم و ریشه تخفیف را در كار خود حذف نماییم. در این راستا تیمی تشكیل گردد و این تخفیف ها را از صنعت گردشگری بردارد. ما توقعمان از مسئولان دولتی این است كه زودتر تصدی گری كرده و به صنوف اجازه فعالیت دهند تا آنها به بهترین نحو ممكن، به كار خود ادامه دهند.


منبع:

1398/02/15
19:07:36
5.0 / 5
4175
تگهای خبر: تاریخی , خدمات , سفر , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲