BonAir
بن ایر

برنامه های هفته تهران در محله های طهران قدیم تشریح شد

برنامه های هفته تهران در محله های طهران قدیم تشریح شد

به گزارش بن ایر در آستانه فرا رسیدن ۱۴ مهر و روز تهران، برنامه های ویژه ای با هدف معرفی تاریخ، فرهنگ و هویت   محله های طهران قدیم كه در حصار ناصری واقع شده اند؛ از جانب شهرداری منطقه ۱۱ به اجرا در می آید.



به گزارش بن ایر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱ تهران، ۴ كیلومتر از حصار ناصری در محله های این منطقه واقع شده اند كه بخش مهمی از تاریخ كشور را در خود جای داده است؛ همینطور به منظور معرفی جاذبه های گردشگری و آگاهی دوستداران تهران در مورد ابنیه، مكان رویدادها، گذرها و فرهنگ مردم تهران در بیشتر از یكصد سال پیش در آستانه فرا رسیدن ۱۴ مهر كه از جانب شورای اسلامی شهر تهران بعنوان "روز تهران " نامگذاری شده است؛ تبلیغات محیطی را با مبحث معرفی ۳۰ نقطه گردشگری در برنامه كاری شهرداری قرار دارد.
عمارت ۱۶۰ ساله تیمور تاش ( موزه جنگ )، موزه ثبت احوال، موزه قرآن و خانه موزه مقدم كه همگی جزو ابنیه فاخر و بسیار زیبای طهران قدیم هستند؛ در روز 14 مهر باز و به صورت مجانی پذیرای شهروندان هستند.
همچنین به مناسبت روز تهران در خانه و موزه مقدم كه متعلق به احتساب الملك اولین شهردار تهران بوده با همكاری مدیریت موزه و دانشگاه تهران نمایشگاه عكس تهران قدیم از مركز اسناد احتساب الملك دایر می شود.
از جانب باشگاه عكاسان جوان و با همكاری مدیریت موزه، دانشگاه تهران و شهرداری منطقه ۱۱ مسابقه عكاسی از عمارت قاجاری احتساب الملك (موزه مقدم) برگزار می شود كه تصاویر برگزیده در همان مكان اكران خواهند شد.
تقدیر از احیاء كنندگان خانه های قدیمی و تاریخی حصار ناصری در بافت تاریخی منطقه ۱۱ كه با مرمت و حفظ معماری ملك خود نسبت به احیاء و صیانت از میراث طهران قدیم اقدام نموده اند و ابنیه خویش را با تغییر كاربری تبدیل به كافه، رستوران، تماشاخانه، هتل و... كرده اند، برگزاری نشست با كافه داران پهنه رودكی و احصاء ایده های آنان برای ارتقای تعامل و مشاركت با مدیریت شهری با هدف فرهنگسازی و ارتباط با شهروندان در پهنه فرهنگ و هنر رودكی، بازگشایی موزه دخانیات به مناسبت روز تهران، تهیه و تولید قصه های تهران با روایتگری استاد نصراله حدادی از طهران قدیم و برگزاری نشست تخصصی تهران با تاریخ پژوهان تهران در كافه كتاب دارالخلافه از دیگر برنامه هایی است كه در هفته تهران اجرا خواهند شد.
رونمایی از نقشه پهنه فرهنگ و هنر رودكی، افتتاح روایت خانه خیابان ولی عصر (عج)(خانه مینایی )، تخفیف ۱۰ درصدی كافه های پهنه رودكی، شاهنامه خوانی و قصه گویی در كافه های پهنه رودكی از دیگر برنامه هایی است كه در هفته تهران از ۱۲ تا ۱۸ مهر در منطقه ۱۱ اجرا خواهند شد.

1398/07/10
22:32:57
5.0 / 5
4079
تگهای خبر: تاریخی , تخصصی , فرهنگ , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳