BonAir
بن ایر

فرانسه از اهداف گردشگری ۲۰۲۰ خود عقب كشید

فرانسه از اهداف گردشگری ۲۰۲۰ خود عقب كشید

بن ایر: دولت فرانسه با متهم كردن اعتراضات خیابانی جلیقه زردها و همین طور ˮبرگزیتˮ، اعلام نمود كه نمی تواند به اهداف گردشگری 2020 و جذب 100 میلیون توریست نائل شود.


به گزارش بن ایر به نقل از لوكال فرانس، وزیر گردشگری فرانسه اعلام نمود كه این كشور همچنان هدف خودرا برای رسیدن به سالانه ۱۰۰ میلیون توریست را دنبال می كند اما با عنایت به شرایط كنونی دستیابی به این هدف با دو سال تاخیر به سال ۲۰۲۲ موكول می شود.
دولت سوسیالیست و پیشین فرانسه به ریاست «نیكولا ساركوزی» نیز اعلام نموده بود هدف آنها رسیدن به هدف بلندپروازنه جذب ۱۰۰ میلیون توریست تا سال ۲۰۱۴ است.
فرانسه سال قبل با جذب ۸۹.۴ میلیون گردشگر خارجی، پرگردشگرترین كشور جهان بود اما دولت كنونی فرانسه معتقد می باشد تاثیر ماه ها اعتراضات ضد دولتی و خیابانی جلیقه زردها و همین طور خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) مقصران اصلی در عدم دستیابی به ركود ۱۰۰ میلیون توریست در سال ۲۰۲۰ هستند.
اعتراضات خشمگین مقابل «امانوئل مكرون» از طرف گروهی از معترضان موسوم به جلیقه زردها كه از سال قبل شروع شد و در بعضی مقاطع به خشونت نیز كشیده شد سبب شد خیلی از گردشگر ها درباره سفر به فرانسه تجدیدنظر كنند.
بعنوان مثال در پاریس كه مهم ترین شهر گردشگری فرانسه است خیلی از معترضان با پلیس درگیر شدند، فروشگاه ها غارت شد و ماشین ها در حوالی خیابان كاخ الیزه به آتش كشیده شد وبه همین دلیل خیلی از مناطق مركزی پاریس و دیگر شهرهای مهم تحت تدابیر شدید امنیتی قرار گرفت تا این كه اعتراضات در طول تابستان به تدریج فروكش كرد.
آمار ارقام ارائه شده از طرف اداره آمار فرانسه نیز حاكی از آنست كه شمار گردشگران ورودی به این كشور در سه ماهه نخست سال جاری میلادی ۲.۵ درصد كاهش یافته است و در منطقه مركزی پاریس این كاهش ۴.۸ درصد گزارش شده است.
وزیر گردشگری فرانسه از كاهش مدت اقامت توریستهای خارجی در این كشور در نیمه نخست 2019 نیز آگاهی داده است و آنرا نتیجه جنبش ها اجتماعی سراسری در كشور در ابتدای سال دانست كه میزان اقامت متوسط و طولانی مدت را تحت تاثیر قرار داده است.
او همینطور كاهش ارزش پوند در مقابل یورو را دیگر عامل مهم این افول دانست چونكه بریتانیا مهم ترین منبع تامین توریست برای فرانسه شمرده می شود.




منبع:

1398/08/02
00:58:22
5.0 / 5
4237
تگهای خبر: پرواز , توریست , سفر , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳