تیموری در نشست ستاد سفر مطرح كرد؛
هیچ جا مانند ایران خبر بد را درشت نمایی نمی كنند
به گزارش بن ایر معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی اظهار داشت: ما از گردشگری كشور تصاویر واقعی خلق می نماییم اما با برخی اخبار منفی همه این زحمات هدر می رود. هیچ جا مانند كشور ما خبر منفی را این چنین بُلد نمی كنند.
به گزارش بن ایر به نقل از مهر، چهل وپنجمین نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر امروز دوشنبه ۲۳ دی در سالن مذاكرات مركز همایش های صدا و سیما برگزار گردید.
رمضانعلی موسوی مقدم قائم مقام سازمان صدا و سیما در این جلسه اظهار داشت: متأسفانه خبرهای منفی در كشورمان زیاد است. چه كسی می گوید خبر بد، خبر خوبی هست؟ این اخبار باید كم شود تا تاثیر منفی نداشته باشد. كشورها از این جهت ضربه می خورند. این مورد با دشمنی های عمدی همراه شده است. حجم بالای خبرهای منفی شبكه هایی مانند بی. بی. سی را ببینید! مگر نمی گویند باید خبر فراگیری داشته باشد؟ اگر خبری برای حداقل جمعی مهم نباشد، اصلاً فراگیر نیست. گاهی پرداختن به یك سوژه كوچك، در سطح بین الملل تاثیر منفی می گذارد.
وی اضافه كرد: متأسفانه حالا سریال ها در فضای آپارتمانی و شهری فیلمبرداری می شود. درحالی كه می توان از جاذبه های گردشگری ایران بهره برد. اگر در ارتباط با تولیداتی كه داریم وزارت میراث فرهنگی نقش خودش را كمتر كند، یعنی تبلیغ عملكرد مدیران خودشان نباشد و كار ملی انجام دهند، ما بیشتر می توانیم همكاری نماییم. اگر در مجموعه كارهای تبلیغاتی كه انجام می شود هدف آموزشی مطرح باشد، از ۵۰ تا ۷۰ درصد تخفیف درنظر می گیریم. این مورد را به بخش بازرگانی هم اعلام نموده ایم.
موسوی مقدم افزود: باآنكه فیلم و سریال در معرفی جاذبه های گردشگری نقش دارند، اما معتقدم همچنان اثر مستند در این حوزه تأثیرگذاری بیشتری دارد. ما هم در این بخش امكان مشاركت بیشتری داریم. پیشنهاد می كنم كه در قطارها و هواپیماها از تولیدات شبكه های استانی بیشتر استفاده گردد یا هتل ها در اتاق ها از شبكه های استانی، بیشتر برنامه داشته باشند. حالا در عمده مراكز گردشگری و تفریحی می بینیم كه موسیقی های مختلف پخش می شود كه بعضاً مشكلاتی هم برای آنها به وجود می آید، درحالی كه می توان از رادیو آوا بهره برد كه با چنین مسائلی هم رو به رو نشوند.
فریدون محمدی دبیر ستاد مركزی خدمات سفر هم در ادامه سخنانش موسوی مقدم اظهار داشت: متأسفانه الان رادیو آوا، بیشتر تبلیغات را پخش می كند تا موسیقی.
سنجش شهرهای توریست دوست در نوروز ۹۹
در ادامه این نشست، ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی اظهار داشت: در صنعت توریسم مبحث تصویرسازی را داریم. یعنی از هر مقصد باید تصویر واقعی ایجاد كرد. مدیریت این تصاویر هم مهم می باشد. زحمت زیادی برای این تصویرها كشیده شده ولی با بعضی از اخبار منفی تمام این زحمت ها به هدر می رود. هیچ جا مانند كشور ما خبر منفی را این چنین بُلد نمی كنند. انگار خبرهای منفی بیشتر گرفته می شود.
وی اضافه كرد: این فعالیت ها سبب می شود تمام تصویرسازی ها برای معرفی جاذبه ها از بین برود. با بازگو كردن اخبار منفی، دامنه خسارت ها را بیشتر می نماییم، در صورتیكه می توان با بزرگنمایی اخبار مثبت، تاثیر اخبار بد را به حداقل رساند. ما باید بتوانیم از جاذبه شهرهای مدرن هم در تصاویرمان استفاده نماییم و این تكنولوژی های استفاده شده در كشور را هم معرفی نماییم تا توریست با چراغ الكلی وارد كشور ما نشود.
تیموری با اشاره به اینكه می خواهیم برای ایام نوروز ۹۹ همكاری شهرها را در حوزه نقش آفرینی در صنعت توریسم بسنجیم، اظهار داشت: ما فرایند رتبه بندی شهرها را شروع كرده ایم. در این حوزه ۴ شهر امتحان شده است. بر این اساس كه میزان نقش آفرینی شهرداری ها و شهرها در حوزه گردشگری را مشخص كرده ایم. از این جهت كه ببینیم هر شهری از دید توریستهای داخلی و خارجی چقدر برای پذیرش توریست آمادگی دارد. از نظر شهروندان آن شهر هم زیرساخت ها تا چه اندازه بوجود آمده است. همه اینها در شاخصهای علمی با دانشگاه تربیت مدرس تبیین شده و می توانیم شهرها و روستاها را از منظر گردشگری بررسی نموده و بگوییم آیا این شهر دوستدار گردشگری ست یا خیر؟
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب