BonAir
بن ایر

در گزارش بن ایر مطرح شد

چرا مردم بجای دولت باید به شركتهای هوایی یارانه بدهند؟

چرا مردم بجای دولت باید به شركتهای هوایی یارانه بدهند؟

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر استان تهران اظهار داشت: چرا شركت های هواپیمایی بجای اینكه از دولت سوبسید بگیرند با افزایش نرخ بلیت هواپیما، هزینه های خودرا با پول مردم تامین می كنند.



امیرپویان رفیعی شاد رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر استان تهران در واکنش به افزایش نرخ بلیت هواپیماها که اخیرا اعلام شده به خبرنگار مهر اظهار داشت: در ایام اخیر که اعلام گردید نرخ بلیت هواپیماها از اول آبان ماه گران تر می شود، بسیار متاسف شدیم چونکه این مساله صنعت گردشگری داخلی را به شدت متضرر می کند. همیشه صحبت ما این بوده که سفر را بعنوان یک کالای لوکس نبینیم بلکه تلاش نماییم سفر در سبد خانواده ها قرار گیرد در دنیا نیز به این باور رسیده اند که سفر بر روند کاری و رشد جامعه تأثیر می گذارد حتی در کشورهای توسعه یافته امکاناتی برای آن اختصاص می دهند تا مردم بیشتر به سفر بروند. اما باتوجه به افزایش نرخ پروازها که اخیرا اعلام شده، طبق معمول حتما سایر وسایل حمل و نقل عمومی نیز افزایش نرخ خواهند داشت درحالیکه باید به این مساله فکر نماییم تا چند وقت دیگر که کرونا از بین رفت، پروازهای خارجی نیز راه می افتد آن موقع چطور می خواهیم با قیمت پروازهای خارجی رقابت نماییم. چند سال پیش قیمت پروازهای خارجی ارزان تر از داخلی بود و مردم می گفتند وقتی قیمت پرواز تهران به مشهد به اندازه سفر تهران به سوریه است پس چرا برویم مشهد؟ من تصور می کنم پس از کرونا و راه اندازی پروازهای خارجی ما باردیگر با چنین موضوعی رو به رو می شویم.
وی بیان کرد: کرونا به اقتصاد ما فارغ از تحریم و مشکلاتی که داشتیم خسارت زد باید برای این مساله نیز تفکر بیشتری می شد. اگر ایرلاینی در فشار است و باید هزینه هایش را تامین کند می تواند از دولت سوبسید بگیرد نه از مردم. اما حالا این هزینه ها را مردم باید متحمل شوند. در حوزه گردشگری ما با کاهش شدید سفر مواجه می شویم چون مردم دیگر اقبالی به سفر نخواهند داشت و البته هزینه ها نیز این اجازه را به آنها نمی دهد بدین سبب عملاً دفاتری که تا امروز گرفتار چالش بودند وضعیت بمراتب بدتری خواهند داشت.
این مدیرعامل دفتر خدمات مسافرتی اظهار داشت: باید پیش از افزایش نرخ بلیت بررسی می شد که میانگین درآمد مردم در جامعه چقدر است و چرا افراد نمی توانند سفر را در سبد خانواده قرار دهند. آیا باید سفر را بعنوان کالای لوکس در نظر گرفت؟ حالا دیگر حتی قشر متوسط به بالا نیز نمی توانند سفر هوایی داشته باشند. این افزایش نرخ نشان میدهد که هیچ کار کارشناسی انجام نگرفته است.
رفیعی شاد با اعلان اینکه حالا حداقل و حداکثر قیمت برای نرخ بلیت ها در نظر گرفته شده است اظهار داشت: نرخ بلیت همین الان هم خیلی پایین نیست. عرضه و تقاضا باید همخوانی داشته باشد. اقبال مردم از این نرخ ها باید در نظر گرفته می شد آژانس های مسافرتی واسطه بین خدمات دهندگان و خدمات گیرندگان هستند. میانگین درآمد جامعه و هزینه هایی که دارند و وضعیت معیشت مردم را با میانگین نرخ های اعلام شده هم که محاسبه کنید باز هم با هم نمی خواند. آیا الان با این نرخ ها کسی می تواند با خانواده چهار نفره اش سفر برود؟ چرا بجای اینکه برای مردم تسهیلات قائل شویم عرصه را برای آنها سخت تر می نماییم و می گوئیم شمایی که نمی توانی با هواپیما سفر بروی با اتوبوس برو. آیا فکری شده غیر از خانواده ها چقدر از دانشجویان، اساتید و شرکت های تولیدی که باید از هواپیما جهت مسائل کاری استفاده کنند از این افزایش نرخ لطمه می بینند؟
او بیان کرد: از زمانی که این نرخ ها اعلام شده تا کنون واکنشی از وزارت میراث فرهنگی ندیده ایم شاید چون تعطیلات بوده است اما باید این وزارت بداند که اگر نهادی مثل وزارت راه تصمیم می گیرد که بر گردشگری تأثیر دارد باید واکنش نشان دهد. باید در شروای گردشگری تمام مسائلی که به گردشگری ربط پیدا می کند بررسی شود ولی حالا می بینیم که عملاً تصمیمات به صورت فردی ستاندن می شود.

1399/07/19
20:46:16
5.0 / 5
1686
تگهای خبر: پرواز , تولید , خدمات , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲