BonAir
بن ایر

معاون گردشگری یزد خبر داد

اعطای مرحله دوم تسهیلات گردشگری بوسیله سامانه كارا

اعطای مرحله دوم تسهیلات گردشگری بوسیله سامانه كارا

بن ایر: یزد معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد از ثبت نام مرحله دوم تسهیلات گردشگری بوسیله سامانه کارا آگاهی داد.


«هما خورشیدی» معاون گردشگری استان یزد در تکمیل این خبر اظهار نمود: این تسهیلات گردشگری شامل حال افرادی که مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا و دستورالعمل پرداخت تسهیلات به فعالیت ها و واحدهای کسب وکار بیشتر لطمه دیده در حوزه گردشگری دریافت کرده‎اند نیز می‎شود.
وی ادامه داد: به دنبال ابلاغ حمایت دولت در اعطای تسهیلات بنگاه محور به کسب و کارهای به شدت لطمه دیده حوزه گردشگری، ثبت نام متقاضیان و فعالان صنعت گردشگری استان یزد بوسیله سامانه کارا در حال انجام می باشد.
این مسئول در مورد این مرحله از تسهیلات حمایتی دولت برای تاسیسات و فعالین گردشگری که قبلا در سامانه جامع آمار و اطلاعات وزارت متبوع و سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری نسبت به درج مشخصات اقدام کرده‎اند، اظهار داشت: آنها می توانند بوسیله سامانه کارا درخواست تسهیلات را ارائه و بوسیله بانکهای عامل نسبت به دریافت تسهیلات اقدام نمایند.
وی مهلت تنفس تسهیلات بنگاه محور را تا اردیبهشت ۱۴۰۰ و با نرخ ۱۲ درصد اعلام نمود و اظهار نمود: تسهیلات مذکور باتوجه به نوع فعالیت، بزرگی و کوچکی واحد، درجه و ستاره واحدها تعیین شده و از حداقل ۱۶ میلیون تومان تا ۹۰۰ میلیون تومان متغیر خواهد بود که در سامانه هنگام ثبت نام به متقاضی اعلام خواهد شد.
خورشیدی اشاره کرد: آن دسته از متقاضیانی که در مرحله اول موفق به ستاندن تسهیلات اشتغال محور شده اند، در این مرحله فقط می توانند نسبت به دریافت مابه التفاوت مبلغ تسهیلات مصوب اقدام نمایند.
وی درباب این تسهیلات اشاره کرد: در مرحله اول اعطای تسهیلات بیش از ۱۰۰ واحد یا فعال گردشگری سطح استان با میزان اشتغال ۵۹۰ نفر، موفق به ستاندن تسهیلات با مبلغ بیش از ۸۶ میلیارد ریال بوسیله سامانه کارا شده و تسهیلات خودرا بطور کامل دریافت کرده‎اند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی یزد افزود: البته بیشترین دریافت کنندگان تسهیلات اشتغال محور به ترتیب دفاتر خدمات مسافرتی وگردشگری، هتل ها و اقامتگاه های سنتی، راهنمایان گردشگری و اقامتگاه های بوم گردی بوده اند.
به گزارش بن ایر به نقل از ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی یزد، خورشیدی در مورد جزئیات این تسهیلات اظهار داشت: با توجه به پیگیری های مکرر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و در امتداد پشتیبانی از تاسیسات و فعالان گردشگری که در طول مدت شیوع بیماری کرونا گرفتار رکود یا تعطیلی شده اند تسهیلات بانکی بنگاه محور به متقاضیان اعطا می شود.
معاون گردشگری استان درباب پروسه ستاندن این تسهیلات، عنوان کرد: این پروسه به استناد ابلاغیه معاون اقتصادی رئیس جمهوری و بر طبق هماهنگی صورت گرفته فی درخلال معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تدوین شده است.




منبع:

1399/09/16
13:43:54
5.0 / 5
1135
تگهای خبر: خدمات , سنتی , فرهنگ , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳