BonAir
بن ایر

در جلسه مدیران گردشگری با مونسان مطرح شد؛

27 هزارگردشگر سلامت در 3 ماه اول

27 هزارگردشگر سلامت در 3 ماه اول

بن ایر: مدیران معاونت گردشگری در گزارش عملکرد خود به وزیر میراث فرهنگی گفتند که در سه ماهه اول سال 27 هزار توریست سلامت وارد ایران شده و کلماتی مانند B2B را وارد ادبیات گردشگری کرده اند.


به گزارش بن ایر به نقل از مهر، جلسه ارائه گزارش عملکرد معاونت گردشگری با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معاون توسعه مدیریت و منابع، معاون گردشگری کشور و مدیران معاونت گردشگری در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام شد.
علی اصغر مونسان در این نشست اظهار داشت: در دوره مدیریتی خودم تلاش کردم تا از توان افراد داخل وزارتخانه حداکثر بهره را ببرم و تمام انتصابات بر طبق شایسته گزینی باشد. خوشحالم هر سه معاون حوزه های تخصصی وزارت از درون مجموعه انتخاب شدند. همین طور اهتمام کردم اختیارت حداکثری به معاونان برای انتخاب مدیران مجموعه َشان را بدهم تا بتوانند فعالیت ها و برنامه های خودرا منسجم انجام دهند.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اقدامات بین المللی انجام شده، اظهار داشت: اقدامات خوبی در سطح بین الملل انجام شد و ارتباط خوبی نیز با سازمان جهانی گردشگری برقرار کردیم و جایگاه ایران در این سازمان بالا رفت و این افتخار بزرگی برای ماست. بطوریکه وقتی در اجلاس های مختلف بین المللی شرکت می کردیم هیئت های خارجی از کشورهای مختلف تقاضای ملاقات داشتند.
او اضافه کرد: طی چهار سال اخیر پروژه های زیادی افتتاح شد، بطوریکه از ۲۲۵ هتل با ستاره های مختلف بهره برداری کردیم و به ظرفیت اقامتی کشور اضافه کردیم. همین طور بیش از ۲۰۰۰ واحد بوم گردی هم راه اندازی شد که در این شرایط سخت اقتصادی عدد قابل توجهی است. طی این مدت سعی کردیم تا گردشگری را سرپا نگهداریم و سبب ارتقای این صنعت با تلاش همکارانم در معاونت گردشگری و ادارات کل استانی شویم.
۲۷ هزار توریست سلامت در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ به کشور سفر کردند
ولی تیموری معاون گردشگری کشور در ادامه این جلسه اظهار داشت: در گذشته در معاونت گردشگری کارهای هیجانی اجرا و ریشه ای کمتر انجام می َشد، دراین زمینه خلأ داشتیم و کارها برنامه محور نبود. همین طور اداره کل برنامه ریزی و نظارت معاونت گردشگری ما یک اداره بود.
او اضافه کرد: طی چهار سال قبل دو سیاست اصلی را مدنظر قرار دادیم. در بعد بین المللی رفع تردید سفر به ایران انجام دادیم و بر روی کشورهای منطقه متمرکز شدیم، همین موضوع سبب شد تا تعداد توریستهای خارجی افزایش پیدا کند. سیاست بعدی ما در عرصه داخلی، توزیع سفر در سطح جغرافیایی کشور بود و آنرا بعنوان سیاست اصلی انتخاب و دو برنامه برای آن اجرا کردیم یکی تنوع محصولات و دیگری ساماندهی رویدادها در تقویم بود.
تیموری اشاره کرد: در سند استراتژیک گردشگری برای ۲۴ دستگاه ۷۲ حکم گرفتیم، این احکام روابط دستگاه گردشگری را با دستگاه هایی که بعنوان فرابخشی در این صنعت نقش دارند، مشخص می کند. طی این مدت توانستیم دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری را در کنار هم قرار دهیم.
معاون گردشگری کشور اظهار داشت: «۲۷ هزار نفر در سه ماهه نخست سال جاری در قالب گردشگری سلامت با رعایت پروتکلهای بهداشتی به کشورمان سفر کردند.»
او افزود: استراتژی بازاریابی را با همکاری دانشگاه تربیت مدرس آماده کردیم و در ۳۵ شاخص اصلی، اطلاعات را جمع آوری و بازارهای هدف را مشخص کردیم. همین طور استانداردسازی تبلیغاتی را در نمایشگاه های بین المللی درباب تولید محتوا انجام دادیم و اطلاعات نیز بروزرسانی شد و برای گردشگری فرهنگی و تاریخی، سلامت، روستایی، کشاورزی و… محتوای موضوعی تهیه و چارچوب و شیوه نامه برای آنها آماده کردیم.
تیموری از تهیه منشور حقوق توریست آگاهی داد و اشاره کرد: بوسیله معاونت حقوقی ریاست جمهوری این منشور را آماده کردیم. منشور کاملی است و در سه موضوع حقوق گردشگر، حقوق جامعه محلی و حقوق ارائه کننده خدمات گردشگری در نظر گرفته شده است.
محمد خیاطیان معاون توسعه مدیریت و منابع در ادامه اظهار داشت: در بحث های مالی سالم ترین حوزه وزارتخانه را داشتیم و نکته ای در این خصوص نشنیده ایم و تا به امروز مسئله ای دراین زمینه نداشتیم که نشان دهنده سلامت این حوزه است. در رابطه با سازمان بازرسی کل کشور نیز این سازمان کمترین پرسش را از معاونت گردشگری وزارتخانه داشته است.
خیاطیان اشاره کرد: «دوستان ما در سازمان بازرسی کل کشور نگاهشان به معاونت گردشگری، بیشتر در خصوص گزارش هایی بود که همکارانم در قالب بخشنامه ها و دستورالعمل هایی که صادر کرده بودند. تمامی این موارد از تخلفات احتمالی جلوگیری می کرد.»
او اضافه کرد: هفته گذشته ارزیابی دولت الکترونیک را در سال ۱۳۹۹ داشتیم، با نگاهی که نسبت به حوزه فناوری اطلاعات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داشتند بعنوان دستگاه برتر در دولت الکترونیک انتخاب و معرفی شدیم. کارهایی که در مجموعه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اتفاق افتاده است منجر شده تا بعنوان دستگاه برتر انتخاب شویم.
بازارهای منطقه اولویت توسعه گردشگری خارجی بود
لیلا اژدری مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری در ادامه اظهار داشت: در گذشته در حوزه توسعه گردشگری خارجی و بازاریابی کارهایی که انجام می شد بدون برنامه ریزی بوده است. بیشتر تمرکز بر روی جذب گردشگران اروپایی بود.
او اضافه کرد: خوشبختانه در چهار سال اخیر به سمت نقشه راه برای توسعه گردشگری رفتیم و برای اولین بار به شکل علمی بازارهای هدف را با اولویت بازارهای منطقه، تعریف و بر روی آن کار کردیم و نتایج خوبی نیز در این خصوص به دست آوردیم. بطوریکه تبلیغات مان نیز به سمت این بازارها رفت.
اژدری اشاره کرد: در عرصه دیجیتال نیز به سمت تولید محتوا رفتیم. یکی از آرزوهایمان این بود صنعت گردشگری وب سایت خوبی داشته باشد بنا بر این ویزیت ایران را راه اندازی کردیم که پیشرفت خوبی دارد، البته نقص هایی نیز دارد.
او از برگزاری اکسپوی دبی آگاهی داد و اشاره کرد: این اکسپو ۹ مهر سال جاری برگزار می گردد و سالن ۶۹ متر مربعی به گردشگری ایران اختصاص داده شده و مقرر است استانها تولید محتوا داشته باشند تا بصورت زنده و نمایشی برنامه اجرا نماییم.
هم افزایی میان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با وزارت امورخارجه
محمد قاسمی مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری در ادامه بیان کرد: طی چهار سال قبل چندین عباراتی مانند لغو روادید، بی تو بی، ویزیت ایران، گردشگری سلامت، اقامتگاه های بوم گردی و… وارد ادبیات صنعت گردشگری و تبدیل به جریان سازی شده است.
او اضافه کرد: طی این مدت هم افزایی میان دستگاه های مختلف همچون وزارت امورخارجه به وجود آمده بطوریکه اداره ای به نام اداره تسهیل توریست ورودی در این وزارتخانه تشکیل شده است.
قاسمی اشاره کرد: از خاصیت های بارز این مدت می توان به برقراری ارتباط با محافل بین المللی، اغناسازی برای لغو روادید و برگزاری نمایشگاه های بین المللی اشاره نمود.
تشکیل اتاق فکر در تمام استانهای کشور
زاهد شفیعی مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه ریزی گردشگری با اشاره به استقرار نظام جامع آموزشی در بخش گردشگری در سطح کشور اظهار داشت: در گذشته منابع آموزشی به روز نبودند و در گذشته هفت دوره آموزش داشتیم اما حالا به ۵۴ دوره تخصصی آموزشی داریم. آموزش در سطح وزاتخانه ارتقا پیدا کرد و در سه سال قبل ۱۰۰ هزار نفر را آموزش دادیم. همین طور فاکتورهای ارزیابی را بازبینی و تهیه کردیم.
شفیعی اشاره کرد: سند استراتژی برند را تدوین کردیم و اتاق فکر گردشگری در تمام استانها شکل گرفت بطوریکه امروز از ظرفیت یک هزار نخبه استفاده می نماییم.
راه اندازی سامانه ثبت تور برای جلوگیری از تورهای غیرمجاز
اسماعیل برات معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری در ادامه عنوان کرد: اقدامات خوبی طی سالهای قبل انجام شده است. در سال قبل بخشنامه دفاتر خدمات مسافرتی را اصلاح کردیم و برای هیئت دولت برای تصویب ارسال کردیم.
او اضافه کرد: در این بخش کار ریشه ای انجام دادیم و دفاترمان را تخصصی و دستورالعمل خانه مسافرها را تهیه و ابلاغ کردیم. سامانه ثبت تور نیز افتتاح شد و جلوی تورهای بدون مجوز گرفته شد.
برات اشاره کرد: سامانه گردشگری سلامت راه اندازی و به شکل پایلوت اجرائی شده است، همین طور در این سامانه به وزارتخانه های بهداشت و امور خارجه دسترسی دادیم.


منبع:

1400/04/22
09:57:23
5.0 / 5
827
تگهای خبر: آموزش , تاریخی , تخصصی , توریست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳