BonAir
بن ایر

بررسی استراتژی های لازم برای جذب حداكثری گردشگران قطر ۲۰۲۲

بررسی استراتژی های لازم برای جذب حداكثری گردشگران قطر ۲۰۲۲

بن ایر: استراتژی های لازم برای جذب حداکثری گردشگران جام جهانی قطر 2022 با حضور نمایندگان دستگاه های مرتبط بررسی گردید.



به گزارش بن ایر به نقل از مهر، دومین نشست کارگروه گردشگری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر با حضور لیلا اژدری مدیر کل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مسلم شجاعی دستیار ستادی مدیر کل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری و نمایندگانی از وزارت نیرو، وزارت امور خارجه، وزارت کشور، منطقه آزاد کیش، سازمان هواپیمایی، سازمان توسعه تجارت ۲۸ تیرماه ۱۴۰۰ در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری اجرا شد.
اژدری با اشاره به هدف از برگزاری این جلسه بیان کرد: با توجه به این که مسابقات جام جهانی از ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۱ به مدت ۲۸ روز در کشور قطر برگزار می گردد لازم است برای جذب حداکثری توریست در این ایام برنامه ریزی های مناسب با دستگاه های مربوطه صورت گیرد.
او با تاکید بر مغتنم شمردن این فرصت اضافه کرد: به سبب نزدیکی ایران با کشور قطر و تعداد تماشاگرانی که در این ایام وارد حوزه خلیج فارس می شوند، وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مصمم است که با جدیت از این فرصت برای جذب حداکثری توریست استفاده نماید.
انتخاب کیش بعنوان میزبان
مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به دو هدف تشکیل این کمیته اشاره نمود و اظهار داشت: استراتژی جذب تیم ها با کمک فدراسیون فوتبال همین طور انتخاب کیش بعنوان میزبان نخستین هدفی است که در این راستا تعریف شده است. در صورتیکه منطقه آزاد و فدراسیون فوتبال برای استراتژی جذب تیم ها آمادگی دارند، موارد و پیشنهادات خودرا به ما اعلام کنند.
اژدری اشاره کرد: پیگیری جذب توریست دومین هدف است که از طرف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیگیری می شود. باید اقدامات این مهم از اکنون شروع شود و بطور قطع فضای مجازی بیشترین کمک را می تواند به ما بکند و ما محتوای مورد نظر را در اختیار کشورها قرار می دهیم.
او با بیان آمادگی برای همکاری و تبادل نظر با سایر دستگاهها اضافه کرد: دستگاهها پیشنهادات و موارد خودرا بصورت مکتوب به ما عرضه کنند، ما نیز با جدیت پیگیر هستیم. عزممان بر تشکیل جلسات کارگروه بصورت ماهانه است و با نزدیک شدن به این رویداد جلسات فشرده تر خواهد شد.
تشکیل کمیته مشترک با طرف قطری
مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه اظهار داشت: ظرفیت لجستیک هر کدام از دستگاهها به تنهایی برای ارائه پتانسیل های ایران کافی نیست و یک هم افزایی را طلب می کند. تشکیل کارگروه مشترک با طرف قطر نقطه ایده عالی است که در صورت امکان پذیر شدن اتفاقات خوبی می افتد.
تشکیل متناظر در داخل دستگاهها همین طور راه اندازی گروه مجازی برای تبادل اطلاعات و طرح نقطه نظرات دستگاه های مربوطه با یکدیگر، استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی از دیگر مواردی بود که اژدری به آنها اشاره نمود.
اکسپوی دبی نزدیک ترین رویداد برای معرفی پتانسیل های ایران
او اکسپوی دبی را بهترین و نزدیک ترین رویداد برای معرفی ظرفیت های ایران دانست و جهت استفاده از این فرصت مغتنم تاکید نمود.
اژدری همین طور درباره برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در قطر برای ایام جام جهانی اظهار داشت: در صورتیکه با پیگیری دستگاه های مربوطه فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه و یا کارگاه صنایع دستی در اختیار ما گذاشته شود به طور قطع از این فرصت برای ارائه محصولات صنایع دستی کشور بهره خواهیم برد.
در این جلسه شجاعی نیز به ۷ مقصد گردشگری اشاره نمود و اظهار داشت: تهران، اصفهان، یزد، کرمان، شیراز و دو جزیره کیش و قشم مقاصدی هستند که از لحاظ زیرساخت و تنوع اقلیم برای پذیرش توریست در این ایام از پتانسیل های لازم برخوردار می باشند.
پشتیبانی و ریل گذاری برای ترغیب سرمایه گذاری بخش خصوصی
او پشتیبانی (لجستیک) و ریل گذاری برای زمینه سازی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی را بعنوان دو اقدام اساسی نام برد و اظهار داشت: جذب تماشاگر جام جهانی، معرفی ظرفیت های گردشگری ایران و کاهش ایران هراسی همین طور تصویرسازی مثبت در اذهان عمومی همچون اهداف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.
دستیار ستادی مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری در ادامه به ۹ ذی نفع کلیدی همچون وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور خارجه، وزارت کشور، فدراسیون فوتبال، وزارت صمت، وزارت ورزش و جوانان، وزارت نیرو و وزارت کشور اشاره نمود و در ادامه به تشریح موارد مربوط به هر کدام از این دستگاهها پرداخت.
در ادامه هر کدام از نمایندگان دستگاه های ذینفع با بیان آمادگی برای همکاری و استفاده از این فرصت مغتنم به ارائه پتانسیل های مجموعه خود پرداختند و پیشنهاداتشان را ارائه کردند.
فعال کردن طوفان فضای مجازی قبل از شروع این رویداد، تبدیل ایران بعنوان دومین مقصد گردشگران جام جهانی، استفاده از ظرفیت جام جهانی برای عرضه و فروش محصولات صنایع دستی و ارزآوری برای کشور، ارائه بسته ویژه سفر، عمل نکردن جزیره ای دستگاهها، برنامه ریزی برای سفر وزیر فرهنگ و ورزش کشور قطر به ایران، برگزاری جلسات مجازی با طرف قطری، تشکیل کمیته مشترک ایران و قطر، در اختیار گرفتن فضای تبلیغات در قطر، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، تعجیل و عدم تعلل در صدور روادید، پخش فیلم های کوتاه یک دقیقه ای در شبکه های قطری، برگزاری جشنواره های فرهنگی پیش از شروع این رویداد همچون موارد یاد شده در این نشست بود.


منبع:

1400/04/28
19:40:18
5.0 / 5
287
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵