BonAir
بن ایر

جذب توریست از جام جهانی قطر بررسی گردید

جذب توریست از جام جهانی قطر بررسی گردید

کارگروه گردشگری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر با حضور نمایندگان دستگاههای ذی نفع، ظرفیت ها، طرح ها و پیشنهاداتی را برای جذب حداکثری گردشگرانِ جام جهانی قطر ۲۰۲۲ به ایران بررسی کرد.


به گزارش بن ایر به نقل از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در دومین نشست کارگروه گردشگری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر نمایندگانی از وزارت نیرو، وزارت امور خارجه، وزارت کشور، منطقه آزاد کیش، سازمان هواپیمایی و سازمان توسعه تجارت در معاونت گردشگری حضور داشتند.
لیلا اژدری ـ مدیر کل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ درباره هدفِ برگزاری این نشست، اظهار نمود: با عنایت به این که مسابقات جام جهانی از ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۱ به مدت ۲۸ روز در کشور قطر برگزار می گردد ضروریست برای جذب حداکثری توریست در این ایام برنامه ریزی های مناسب با دستگاهاه های مربوطه صورت گیرد.
او با تکیه بر مغتنم شمردن این فرصت، اظهار داشت: به علت نزدیکی ایران با کشور قطر و تعداد تماشاگرانی که در آن روزها وارد حوزه خلیج فارس می شوند، وزارت خانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مصمم است با جدیت از این فرصت برای جذب حداکثران توریست استفاده نماید.
مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی به دو هدف تشکیل این کمیته اشاره نمود و اضافه کرد: استراتژی جذب تیم ها با کمک فدراسیون فوتبال همینطور انتخاب کیش بعنوان میزبان، نخستین هدفی است که در این راستا تعریف شده است. در صورتیکه منطقه آزاد و فدراسیون فوتبال برای استراتژی جذب تیم ها آمادگی دارند، موارد و پیشنهادات خویش را به ما اعلام کنند.
اژدری افزود: پیگیری جذب توریست دومین هدف است که از جانب وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیگیری می شود. باید اقدامات این مهم از الان آغاز شود و بطور قطع فضای مجازی بیشترین کمک را می تواند به ما کند و ما محتوای مورد نظر را در اختیار کشورها قرار می دهیم.
وی با بیان آمادگی برای همکاری و تبادل نظر با سایر دستگاه ها، اظهار داشت: دستگاه ها پیشنهادات و موارد خویش را به صورت مکتوب به ما عرضه کنند، ما هم با جدیت پیگیر هستیم. عزممان بر تشکیل جلسات کارگروه به صورت ماهانه است و با نزدیک شدن به این رویداد جلسات فشرده تر خواهد شد.
مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی اضافه کرد: ظرفیت لجستیک هر کدام از دستگاه ها به تنهایی برای عرضه پتانسیل های ایران کافی نیست و یک هم افزایی را طلب می کند. تشکیل کارگروه مشترک با طرف قطر نقطه ایده آلی است که در صورت ممکن شدن اتفاقات خوبی می افتد.
تشکیل متناظر در داخل دستگاه ها، همینطور راه اندازی گروه مجازی برای تبادل اطلاعات و طرح نقطه نظرات دستگاههای مربوطه با یکدیگر، و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی از دیگر مواردی بود که اژدری به آنها اشاره نمود.
وی همینطور اکسپو دبی را بهترین و نزدیک ترین رویداد برای معرفی ظرفیت های ایران دانست و بر استفاده از این فرصت مغتنم تصریح کرد.
اژدری درباره برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در قطر برای جام جهانی، اظهار داشت: در صورتیکه با پیگیری دستگاههای مربوطه فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه و یا کارگاه صنایع دستی در اختیار ما گذاشته شود بطور حتم از این فرصت برای عرضه محصولات صنایع دستی کشور بهره خواهیم برد.
مسلم شجاعی ـ دستیار ستادی مدیر کل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری ـ هم به هفت مقصد گردشگری تهران، اصفهان، یزد، کرمان، شیراز و دو جزیره کیش و قشم به لحاظ زیرساخت و تنوع اقلیم برای پذیرش توریست در جام جهانی قطر اشاره نمود و خاطرنشان کرد: جذب تماشاگر جام جهانی، معرفی ظرفیت های گردشگری ایران و کاهش ایران هراسی، همینطور تصویرسازی مثبت در اذهان عمومی همچون اهداف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.
او وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور خارجه، وزارت کشور، فدراسیون فوتبال، وزارت صمت، وزارت ورزش و جوانان، وزارت نیرو و وزارت کشور را از دیگر ذی نفعان این رویداد دانست.
در ادامه هر کدام از نمایندگان دستگاههای ذی نفع با بیان آمادگی برای همکاری و استفاده از این فرصت به عرضه ظرفیت مجموعه خود پرداختند و پیشنهاداتی عرضه کردند.
فعال کردن طوفان فضای مجازی قبل از شروع این رویداد، تبدیل ایران بعنوان دومین مقصد گردشگران جام جهانی، استفاده از ظرفیت جام جهانی برای عرضه و فروش محصولات صنایع دستی و ارزآوری برای کشور، عرضه بسته ویژه سفر، عمل نکردن جزیره ای دستگاه ها، برنامه ریزی برای سفر وزیر فرهنگ و ورزش کشور قطر به ایران، برگزاری جلسات مجازی با طرف قطری، تشکیل کمیته مشترک ایران و قطر، در اختیار گرفتن فضای تبلیغات در قطر، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، تعجیل و تعلل نکردن در صدور روادید، پخش فیلمهای کوتاه یک دقیقه ای در شبکه های قطری و برگزاری جشنواره های فرهنگی پیش از شروع این رویداد همچون موارد یاد شده در این نشست بود.




منبع:

1400/04/31
14:35:27
5.0 / 5
203
تگهای خبر: توریست , دستگاه , سفر , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳