BonAir
بن ایر

آمار گردشگران ورودی اندونزی ۱۲ درصد رشد داشت

آمار گردشگران ورودی اندونزی ۱۲ درصد رشد داشت

بن ایر: تعداد توریستهای خارجی به اندونزی در سال ۲۰۱۸ به ۱۵.۸۱ میلیون نفر رسید كه در مقایسه با سال ۲۰۱۷ (۱۴.۰۴ میلیون نفر) به ۱۲.۵۸ درصد افزایش پیداكرده است.


به گزارش بن ایر به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی، اداره مركزی آمار در تاریخ ۱ فوریه ۲۰۱۹ اطلاعات مربوط به رشد گردشگری و حمل ونقل ملی در سال ۲۰۱۸ را منتشر نمود. گزارش شده است كه تعداد توریستهای خارجی به اندونزی به ۱۵.۸۱ میلیون نفر رسید كه در مقایسه با سال ۲۰۱۷ (۱۴.۰۴ میلیون نفر) به ۱۲.۵۸ درصد افزایش پیداكرده است.البته تعداد توریستهای خارجی از رقم پیش بینی شده توسط دولت در سال ۲۰۱۸ كه حدود ۱۷ میلیون است، فاصله دارد. علت اصلی آن بگفته وزیر گردشگری، لغو سفر آنها (حدود ۷۰ درصد) عمدتاً به خاطر وقوع بلایای طبیعی مانند فوران كوه آگونگ در بالی (نوامبر ۲۰۱۷)، زلزله در لومبوك (جولای ۲۰۱۸)، زلزله و سونامی در پالو (سپتامبر ۲۰۱۸) و تأثیر سقوط هواپیمای لایِن اِیر در ماه نوامبر ۲۰۱۸ بود.آیا شرایط خاص روی حضور توریستهای خارجی به اندونزی، تأثیر می گذارد؟از سوی دیگر، در سال ۲۰۱۸ (اوت – اكتبر)، اندونزی فرصتی برای برگزاری بازی های آسیایی و پارا آسیایی داشت كه بسیار موفقیت آمیز و موردتقدیر جهان، چه ازنظر كسب مدال ها و چه ازلحاظ نوع برگزاری آن بود. بنا بر گزارش وزارت برنامه ریزی توسعه ملی، اثرات مستقیم و غیرمستقیم اقتصادی این رویداد بسیار دلگرم كننده است كه ازجمله آن توسعه زیرساخت ها است.مخارج گردشگر های خارجی و محلی، از برگزاری این رویداد، بنا به گزارش این وزارت به بیشتر از ۳.۷ تریلیون روپیه رسید. علاوه بر این، این رویداد بر اعتماد جامعه جهانی با برگزاری نشست سالانه بانك جهانی و صندوق بین المللی پول در بالی در اكتبر این سال، سپس وقوع زلزله و سونامی در لومبوك و پالو در سپتامبر ۲۰۱۸ تأثیر گذاشت.درواقع، اگر اطلاعات مربوط به حضور گردشگر های خارجی به اندونزی از سال ۲۰۱۶ (۱۲ میلیون نفر پیش بینی شد و ۱۱.۵ میلیون نفر سفر كردند)، سال ۲۰۱۷ (هدف ۱۵ میلیون نفر بود و ۱۴.۰۴ میلیون نفر سفر كردند) و سال ۲۰۱۸ (هدف ۱۷ میلیون بود و ۱۵.۸ میلیون نفر بازدید كردند) را نگاه نماییم، به هدف نرسیده است. تعداد توریستهای خارجی مطمئناً تأثیر زیادی بر كسب ارز خارجی دارد.پیش بینی حضور توریستهای خارجی در سال ۲۰۱۹هدف ۲۰ میلیون توریست خارجی در سال ۲۰۱۹ چطور به انجام می رسد؟ البته این آسان نیست برای اینكه درآمد كار گردشگری هرسال، انباشتِ رشد و سفر گردشگر های خارجی در هرماه است. به لحاظ تجربی، رشد آن و اقداماتی كه باید صورت گیرد، قابل پیش بینی است؛ برای اینكه حضور گردشگران اساساً به فصل ها، تعطیلات، آب وهوا و همین طور جلسات، انگیزه ها، كنوانسیون ها، نمایشگاه ها و رویدادهای موجود كه می تواند در طول سال، چه در سطح محلی، ملی، منطقه ای و جهانی صورت گیرد، بستگی دارد.نقش دولت مهم می باشد، اما نقش عوامل صنعتی و جامعه از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. متأسفانه، انجمن برگزاركننده جلسات، انگیزه ها، كنوانسیون ها، نمایشگاه ها و رویدادها در اندونزی بطور فعال توسط دولت پشتیبانی نشده است. درحالی كه تایلند، سنگاپور و هنگ كنگ، كشورهایی هستند كه بیشتر به چنین صنایع بین المللی متكی هستند.در عصر حاضر بازار دیجیتال را برای تسهیل و راحتی گردشگران، خصوصاً در بین نسل جوان، نمی توان اجتناب كرد. بااین حال، در جهان گردشگری، دیجیتال مطمئناً یك ابزار است و خود گردشگری جایگزین ندارد كه باید دید و تجربه نمود. بنابراین، بازاریابی گردشگری نه تنها به بازاریابی آنلاین وابسته است، بلكه باید بر كیفیت مقصدهای جذاب كه توسط خدمات باكیفیت نمایش می شود، متكی باشد تا تلفیقی از فناوری پیشرفته و ارتباط با انسان وجود داشته باشد.اگر جاذبه های منحصربه فرد و جذاب توسط خدمات خوب پشتیبانی شود موجب می شود كه مقصدهای گردشگری مانند برومو (Bromo)، بانیووانگی (Banyuwangi)، واكاتوبی (Wakatobi) و راجا آمپت (Raja Ampat) شهرت بیشتری پیدا كنند. در آینده، باید كوشش كرد تا پروازها از خارج از كشور، خصوصاً كشورهایی كه منبع گردشگری اندونزی و بازارهای پتانسیل مانند هند، آفریقای جنوبی و آسیای مركزی از قبیل ازبكستان و قزاقستان است، جذب شود.اكثر مقصدهای گردشگری در مناطق است. به جهت اینكه مقصد گردشگری شهرت پیدا كند، همكاری میان دولت مركزی و منطقه ای، صنعت گردشگری (هتل، رستوران و غیره) و حمل ونقل لزوم دارد.اگر نگاهی بیندازیم به آنچه ویتنام انجام داده است، می بینیم كه تقریباً هیچ برند (نام تجاری) ملی وجود ندارد و به ندرت جوایز دریافت می كنند، اما تعداد گردشگران در سال ۲۰۱۸ به سرعت افزایش پیداكرده و با ۱۹.۹ درصد افزایش به ۱۵.۴ میلیون نفر رسیده است. دلیل اصلی آن مدیریت و بهبود مقصدهای توریستی، به خصوص خدمات آن، بوده است.علاوه بر بُعد آنلاین، موارد آفلاین باز موردنیاز است. در ضمن این مدت، آژانس های مسافرتی بین المللی مانند ITB برلین، Arabian Travel Mart (دبی-امارات متحده عربی)، World Travel Mart (لندن-انگلستان) و Vakantiebeurs (هلند) بعنوان یك مجمع تجاری و ملاقات فروشندگان و خریداران تورهای گردشگری وجود دارند. برای انجام بازاریابی، همكاری بین دولت و بخش خصوصی مربوطه موردنیاز است. این نقش باید توسط آژانس توسعه‌ی گردشگری اندونزی كه تلفیقی از عناصر گردشگری می باشد، صورت گیرد.در آینده برای پیشبرد صنعت گردشگری اندونزی باید ارزیابی ها و استراتژی های جدیدی كه هم توسط دولت های مركزی و منطقه ای، عوامل تجارتی، دانشگاهیان، رسانه ها و جامعه تنظیم می شود، انجام گردد تا جامعه، بخشی باشد كه از منافع گردشگری بهره ببرند. صنعت گردشگری، صنعتی چندبعدی است كه اثر دوگانه ازلحاظ اقتصادی و اجتماعی را دارد.چه چیزی در آینده موردنیاز است؟ می توانیم به نظر آقای گِده آردیكا، وزیر سابق گردشگری و معلم گردشگری اندونزی در گردشگری پایدار ۲۰۱۸ اشاره نماییم كه گردشگری یك سمفونی از اركسترهاست، وزیر گردشگری بعنوان یك رهبر در اركستر عمل می كند. باید قادر به حركت "بازیكنان" سازهای مختلف موسیقی برای پیروی از آهنگ های تنظیم شده باشد تا یك آهنگ هماهنگ اجرا شود. امیدواریم گردشگری اندونزی در سال ۲۰۱۹ بیشتر به اقتصاد اندونزی كمك نماید.

1397/12/27
22:17:37
5.0 / 5
73
تگهای خبر: توریست , خدمات , خرید , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲