BonAir
بن ایر

آژانس داران با بخشنامه عدم دریافت جریمه كنسلی مشكل پیدا كردند

آژانس داران با بخشنامه عدم دریافت جریمه كنسلی مشكل پیدا كردند

به گزارش بن ایر یكی از فعالان گردشگری اظهار داشت: بخش نامه وزارت راه و گردشگری درباره لغو تورهای گردشگری این روزهاست ولی مردم سفرهای نوروزی را لغو می كنند ازاین رو كارگزاران خارجی هزینه لغو تور را از ما می گیرند.



سهند عقدایی فعال گردشگری به خبرنگار مهر اظهار داشت: معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی اخیرا در باره كنسلی تورهای نوروزی بخش نامه ای داده است در خصوص اینكه كل مبلغ تورها در اثر كنسلی ناشی از پیشگیری از ویروس كرونا به مردم عودت داده شود. این مورد مشكلاتی را برای ما بوجود آورده است. تورگردانان اعلام می كنند كه اگر هتل ها و ایرلاین های داخلی و كارگزاران از این بخش نامه تبعیت می كنند ما هم پیروی كرده و مبالغ را به مردم برمی گردانیم در آن صورت ضرری هم نخواهیم كرد مگر در بخش فروش برخی خدمات و تبلیغات. اما متأسفانه هم اكنون هتل های داخلی و ایرلاین ها زیر بار این بخش نامه ها نمی روند و خیلی از آنها حق كنسلی را می خواهند.
این تورگردان اظهار داشت: مشكل دیگری كه داریم در حوزه تورهای خارجی است. ما در این تورها با كارگزاران خارجی و هتل های بین المللی رو به رو هستیم هزینه های پیش پرداخت از ماه ها قبل به این كارگزاران در كشورهای مقصد داده شده است. هیچیك از این كارگزاران از بخش نامه های معاون گردشگری ما كه پیروی نمی كنند. آنها میگویند می توانیم میهمان بپذیریم و در این حوزه مشكلی نیست. ما چطور می توانیم پیش پرداختی كه به آنها واریز شده را برگردانیم؟
این كارشناس طبیعتگردی بیان نمود: مسافر نزد ما می آید و می گوید كه معاون گردشگری و وزیر راه گفته كه همه پول های ناشی از كنسلی تورها باید به مردم برگشت داده شود آنها هم می خواهند توری كه برای نوروز خریداری شده را كنسل كنند. از طرفی بعنوان مثال بعضی از ایرلاین ها گفته اند كه تا دهم مارچ پرواز را لغو كرده اند و شاید پس از آن همچنان پرواز وجود داشته باشد. ایرلاین می گوید من می توانم برای این مدت هزینه كنسلی را دریافت نكنم نه برای زمان عید.
وی اضافه كرد: ماه گذشته همزمان با سال نوی چینی برنامه سفر ۳۵ میلیون توریست چینی لغو شد كه بحران بزرگی برای گردشگری دنیا بود. دولت چین به كمك آژانس های مسافرتی آمد. خیلی از كارگزاران خارجی هم با آنها همكاری كرده و قبول كردند كه گردشگران چینی یك سال بتوانند فرصت داشته باشند كه از تور خریداری شده خود استفاده كنند. این اقدام توانست جلوی ضررهای زیاد را بگیرد. آنها ۳۵ میلیون توریست خروجی دارند و ما هم ۳ میلیون نفر. می توان از این راهكار برای حل مشكل در ایران هم بهره برد.
عقدایی بیان نمود: ما این صحبت ها را با معاون گردشگری و وزیر میراث فرهنگی در میان گذاشته ایم اما در چین بدنه گردشگری چابك است ولی در ایران نه. ما یك فرصت می خواهیم تا بتوانیم با این كارگزاران خارجی مذاكره كرده و راهی پیدا نماییم. ما نمی خواهیم كه پول مردم را ندهیم اما از آنجائیكه در كنار مردم هستیم می خواهیم كه این ضررها به حداقل برسد چه برای مسافر و چه برای دفاتر خدمات گردشگری.
عقدایی همینطور در پاسخ به اینكه معاون گردشگری گفته بود شرایط فورس ماژور برای كشورهای دیگر شناخته شده است و آنها هم این شرایط را درك خواهند كرد اظهار داشت: شرایط فورس ماژور برای عرضه دهنده خدمات است و نه گیرنده خدمات.

1398/12/11
21:09:36
5.0 / 5
2385
تگهای خبر: پرواز , توریست , خدمات , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳