BonAir
بن ایر

تلاش اروپا برای اعمال فشار سیاسی به ایران با قطعنامه بی ربط و غیرفنی

تلاش اروپا برای اعمال فشار سیاسی به ایران با قطعنامه بی ربط و غیرفنی

بن ایر: استاد ژئوپلیتیک دانشگاه گفت موضوع بی ربطی که در قطعنامه پیشنهادی اروپا به آن اشاره شده نشان میدهد که خط سیر آنها در تنظیم این بندهای غیرحقوقی و غیرفنی، استمرار فشار به ایران است.


قطعنامه پیشنهادی سه کشور اروپایی عضو برجام در رابطه با برنامه هسته ای ایران در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی تصویب گردید. در این قطعنامه از ایران خواسته شده تا در رابطه با ذرات اورانیوم کشف شده در ۲ سایت توضیح دهد، همکاری با آژانس را بهبود ببخشد و از تصمیم خود برای لغو انتصاب بازرسان باتجربه آژانس بازگردد.
همینطور در ایام اخیر فرانسه، انگلیس و آلمان در اطلاعیه ای مشترک با هدف غیر صلح آمیز جلوه دادن برنامه هسته ای صلح آمیز ایران، ادعا کردند که «ما آماده هستیم از تمام اهرم های دیپلماتیک موجود برای پیشگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای استفاده نماییم. تشدید فعالیتهای هسته ای ایران به امنیت بین المللی صدمه می زند. ما متعهد به چاره دیپلماتیک هستیم».
این افترا پراکنی در رابطه با برنامه صلح آمیز هسته ای ایران در حالی مطرح شده که نمایندگی ایران در سازمان های بین المللی اعلام نموده، «تصمیم ایران برای توقف اجرای تعهدات خود تحت برجام کاملا مطابق با حقوق ذاتی کشور طبق بندهای ۲۶ و ۳۶ توافق بوده و پاسخی به خروج غیرقانونی آمریکا از برجام، همراه با ناتوانی سه کشور اروپایی در پایبندی به تعهدات خود بود. این حقیقت آشکار به هیچ وجه نمی تواند مبنایی برای سه کشور اروپایی برای خودداری از اجرای تعهدات خود باشد».
در همین چارچوب، ایران، روسیه و چین هم بیانیه مشترکی را در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی با دستور کار «راستی آزمایی و نظارت در جمهوری اسلامی ایران در جهت قطع نامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل» صادر کردند، که در این بیانیه تاکید شد که «ما به همراه طرف های دیگر در مذاکرات، زمان و تلاش سرمایه گذاری کردیم که منجر به نتیجه گیری برجام در سال ۲۰۱۵ و سپس اجرای آن شد. از سال ۲۰۱۸، هنگامی که آمریکا به صورت غیرقانونی و یک جانبه از این توافق کناره گیری و تحمیل تحریم های یک جانبه و غیرقانونی و اعمال سیاست فشار حداکثری ضد ایران نقطه عطفی برای این توافق شد، حمایت ما از برجام تغییر نکرده است».

جلسه شورای حکام آژانس

1403/03/18
01:01:05
5.0 / 5
298
تگهای خبر: سرمایه گذاری , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴