استفاده از روشهای فنی نوین و هوش مصنوعی در تبلیغات گردشگری
به گزارش بن ایر، در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره تولید محتوای بین المللی گردشگری ایران بر سودجستن از روشهای فنی نوین، خلاقانه، هوش مصنوعی و فناوری های دیجیتال در تبلیغات و تولید محتوا تأکید شد.
به گزارش بن ایر به نقل از مهر، مراسم رونمایی از پوستر جشنواره تولید محتوای بین المللی گردشگری ایران ۱۴۰۴ امروز یکشنبه ۲۷ مهرماه ۱۴۰۴ با حضور انوشیروان محسنی بندپی، معاون گردشگری کشور، مسلم شجاعی مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی، محمد مهدی کریمی نژاد، معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی یزد و محسن حاجی سعید رییس جامعه انجمن های حرفه ای راهنمایان گردشگری ایران در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری اجرا شد. محسنی بندپی در این مراسم، شناخت ظرفیتهای گردشگری کشور را ضروری دانست و اظهار داشت: تولید محتوا کلیدی ترین ابزار موفقیت در جذب توریست خارجی است. معاون گردشگری کشور با اشاره به اینکه باید ظرفیتهای گردشگری کشور بموقع و با کیفیت لازم در فضای بین المللی معرفی شود، اضافه کرد: در معرفی ظرفیتهای فرهنگی، تمدنی و تاریخی یا از علم جدید استفاده نکردیم و یا با عنایت به محدودیت های پیش آمده نتوانستیم از فناوری جدید بهره لازم را ببریم. وی با اشاره به بودجه محدود وزارت گردشگری در حوزه تبلیغات و معرفی ایران اشاره کرد: نگاه علمی به ظرفیت ها نشان میدهد که برای جذب توریستهای خارجی باید بودجه بیشتری هزینه شود و هزینه در قسمت تبلیغات سرمایه گذاری بحساب می آید. محسنی بندپی استفاده از مهارتهای نوین، خلاقانه، هوش مصنوعی و فناوری های دیجیتال را در امر تبلیغات موضوعی خیلی مهم مطرح کرد و اضافه کرد: تولید محتوای فاخر کلیدی ترین ابزار موفقیت در جذب گردشگران است و هر کس بتواند کالای خودرا بهتر و مطلوب تر عرضه نماید مشتری بیشتری کسب می کند. معاون گردشگری کشور با اشاره به توئیت رئیس جمهور درباره ی ثبت جهانی ۳ روستای سهیلی قشم، شفیع آباد کرمان و کندلوس مازندران در لیست روستاهای جهانی سازمان جهانی گردشگری اشاره کرد: این موفقیت بین المللی مایه مباهات و افتخار کشور است و همان گونه که رئیس جمهور هم اشاره کردند ایران سرزمین هنر و رشادت است و تقدیر بزرگی این ملت را در آغوش گرفته است. وی با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری جشنواره تولید محتوای بین المللی گردشگری ایران ۱۴۰۴ آنرا اقدام مبارکی دانست و اضافه کرد: برگزاری چنین رویدادهایی باید افزایش پیدا کند تا بتوانیم رنگین کمان ایران باشکوه را با تصویرسازی مناسب به جهانیان معرفی نماییم. در ادامه، مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی هم با ابراز خرسندی از همکاری بخش دولتی و خصوصی در برگزاری جشنواره تولید محتوا اظهار داشت: استفاده از ظرفیتهای مردمی در تولید محتوای گردشگری مغفول مانده است و بیشتر محتواهای تولیدی در عرصه گردشگری بشکل تجاری تهیه می شوند و کنشگران گردشگری شامل هتل دار، آژانس ها و… با این نگاه، محتوای گردشگری خودرا تولید و عرضه می کنند. مسلم شجاعی با تکیه بر استفاده از نگاه علمی برای تولید محتوای بین المللی اضافه کرد: همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی یزد به سبب حساسیت های علمی می تواند گام مناسبی برای شروع این پروسه باشد. وی استفاده از ظرفیتهای مردمی را موضوعی خیلی حائز اهمیت دانست و اشاره کرد: ما باید بتوانیم با همکاری با بخش های مختلف محتواهای ساخته شده از جانب مردم را در شبکه های اجتماعی بین المللی نشر دهیم.
راه اندازی یک دانشکده گردشگری در استان یزد
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی یزد هم به عنوان یکی دیگر از سخنرانان این مراسم اظهار داشت: هم افزایی بین دانشگاه آزاد و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد در کنار نهادهایی همچون شهرداری یزد و اتاق بازرگانی و شرکت شهرک های استان موجب راه اندازی این جشنواره شد. محمد مهدی کریمی نژاد از طریق اندازی یک دانشکده گردشگری در این استان آگاهی داد و اضافه کرد: با عنایت به ظرفیتهای استان یزد در عرصه گردشگری و همکاری نهادهای مرتبط و بخش خصوصی، این جریان ادامه خواهد داشت و بزودی شاهد توسعه این دانشکده در تحصیلات تکمیلی خواهیم بود. این استاد دانشگاه با تشریح پروسه برگزاری جشنواره تولید محتوای بین المللی ایران ۱۴۰۴ اشاره کرد: حضور گسترده کنشگران گردشگری استان در مراسم افتتاحیه در ۱۰ مهرماه نشان از اشتیاق این بخش به موضوع توسعه صنعت گردشگری دارد. جشنواره تولید محتوای بین المللی گردشگری ایران ۱۴۰۴ همزمان با هفته گردشگری از ۱۰ مهرماه ۱۴۰۴ (۲ اکتبر ۲۰۲۵) با نشست تخصصی در شهر یزد راه اندازی شد و اختتامیه آن هم همزمان با نوزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران در ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۴ برگزار می گردد.
به طور خلاصه معاون گردشگری کشور ضمن اشاره به این که باید ظرفیت های گردشگری کشور به موقع و باکیفیت لازم در فضای بین المللی معرفی شود، افزود: در معرفی ظرفیت های فرهنگی، تمدنی و تاریخی یا از علم جدید استفاده نکردیم و یا با توجه به محدودیت های پیش آمده نتوانستیم از تکنولوژی جدید بهره لازم را ببریم. وی ضمن اشاره به بودجه محدود وزارت گردشگری در حوزه تبلیغات و معرفی ایران اشاره کرد: نگاه علمی به ظرفیت ها نشان میدهد که برای جذب توریستهای خارجی باید بودجه بیشتری هزینه شود و هزینه در قسمت تبلیغات سرمایه گذاری بحساب می آید. معاون گردشگری کشور ضمن اشاره به توئیت رئیس دولت درباره ی ی ثبت جهانی ۳ روستای سهیلی قشم، شفیع آباد کرمان و کندلوس مازندران در فهرست روستاهای جهانی سازمان جهانی گردشگری اشاره کرد: این موفقیت بین المللی مایه مباهات و افتخار کشور است و همان گونه که رئیس دولت هم اشاره کردند ایران سرزمین هنر و رشادت است و تقدیر بزرگی این ملت را در آغوش گرفته است.
منبع: bonair.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب