BonAir
بن ایر

ورود شورای ثبت تهران جهت بررسی انتساب خانه ابتهاج

ورود شورای ثبت تهران جهت بررسی انتساب خانه ابتهاج

بن ایر: مدیركل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اظهار داشت: هیاتی از شورای ثبت تهران جهت بررسی انتساب خانه ابتهاج به گیلان سفر می كند.


به گزارش بن ایر به نقل از ایسنا، امیر انتخابی در دیدار با اعضای شورای شهر رشت با اشاره به اخبار رسانه ها درباره خانه مادری هوشنگ ابتهاج - شاعر معاصر - در شهر رشت اظهار داشت: رضا رسولی - عضو شورای رشت - اعلام كرد، شهرداری مقرر است تا خانه را خریداری كند. امروز با مالك دیداری داشتیم و ایشان اظهار داشت كه قصد فروش ملك خودرا ندارد. اما از آنجائیكه این یك مطالبه عمومی است، حتی اگر ساختمان جدید باشد، می توان بعنوان یك مكان رویداد ثبت نمود.
مدیركل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به اینكه پیگیری های قانونی با میراث كشور در این زمینه صورت گرفته است، اشاره كرد: مالك عنوان می كند كه اینجا خانه ابتهاج نیست و حرف رسانه ها نشر اكاذیب است. این مهم نیازمند به بررسی بیشتر است و اگر انتساب ساختمان حل شود، بعنوان یك مطالبه عمومی برای ثبت آن تلاش می نماییم.
انتخابی با اشاره به قصد شورای شهر رشت برای خرید این خانه اظهار داشت: حتی اگر كوچكترین اثری از استاد ابتهاج در این بنا باشد، می توان برای ثبت اقدام نمود. بااینكه در سازمان میراث فرهنگی كشور باز فرش قرمز برای ما پهن نكرده اند و باید با همدلی برای خرید و ثبت بنا تلاش شود، ولی مالك این بنای دهه ۴۰ اعلام نموده قصد فروش ندارد.
وی اضافه كرد: روزهای آتی هیاتی از شورای ثبت تهران جهت بررسی انتساب خانه ابتهاج به گیلان می آید و سپس اعلام نتیجه شورا می توان برای ثبت اقدام نمود.
انتخابی با اشاره به اینكه نوع نگاه ما در صنعت گردشگری گیلان از جنس فرهنگی است، اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی بعنوان متولی صنعت گردشگری در استان با دیگر دستگاه ها باید همراهی داشته باشد.

وی بر احیای بافت های تاریخی گیلان اصرار كرد و اضافه كرد: تلاش ما ثبت جهانی ماسوله است. حالا تعداد ورود توریستهای خارجی به گیلان بسیار پایین است و باید نوع نگاهمان را در حوزه گردشگری تغییر دهیم.

مدیركل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اشاره كرد: سند توسعه گردشگری در گیلان در حال تدوین است و بزودی به دیگر ادارات ابلاغ میگردد.

او خواهان همراهی اصحاب رسانه با مدیریت میراث فرهنگی شد و افزود: رسانه ها به جای نزاع باید در همراهی با مسؤولان كمك كنند.


انتخابی در ادامه خواهان نصب تابلوی معرفی بناهای میراثی و بخصوص بقعه خواهر امام در ورودی رشت و سطح شهر شد.

مدیركل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به اینكه در رشت فقر موزه داریم اظهار داشت: مساحت كم موزه رشت پاسخگوی اشیا نیست. بیشتر از ۷۰ هزار شی در انبار موزه نگهداری میگردد.


1397/10/20
13:07:53
5.0 / 5
4545
تگهای خبر: تاریخی , توریست , خرید , ساختمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳